וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיחור של 70 שנה: נפתח משפטו של קצין נאצי לשעבר

סירט ברואינס מואשם ברצח לוחם מחתרת הולנדי לפני כ-70 שנים. אם יורשע, הוא יכול לעמוד בפני מאסר עולם או עונש מוות. מדובר במשפט האחרון בשורה של משפטים דומים בגרמניה

קצין האס אס לשעבר, סירט ברואינס בן ה-92, הגיע אתמול (שני) למשפטו בגרמניה, שם הוא מואשם ברצח לוחם מחתרת הולנדי לפני כ-70 שנים. אם יורשע, ברואינס יכול לעמוד בפני מאסר עולם או עונש מוות. בפתח המשפט אמר התובע כי גילו המתקדם של הנאשם לא צריך למנוע מרדף אחרי הצדק.

ברואינס, גרמני שנולד בהולנד, מואשם ברצח אלדרט קלאס דיג'קמה. התקרית אירעה בגבול הולנד-גרמניה, באזור מחוז חרונינגן, בספטמבר 1944. על פי כתב האישום ברואינס ירה ארבע פעמים בגבו של דיג'קמה לאחר שנתפס. למרות שהודה כי הוא נכח במקום, הכחיש ברואינס שהיה האיש שלחץ על ההדק. בתכנית טלוויזיה גרמנית טען כי צעד לצד האסיר כששמע את הירי.

לאחר המלחמה, חי ברואינס בגרמניה אך הרשויות סרבו להסגירו למשפט בהולנד, כך דווח ב-BBC. הוא הפך לאזרח גרמני בשנת 1943 תחת צו הפיהרר שהעניק אזרחות גרמנית לכל הזרים שעבדו עבור הנאצים ובשל כך סירבה גרמניה להסגירו. במשפט אחר שהתקיים בגרמניה ב-1980, הוא נידון לשבע שנות מאסר בגין רצח של שני אחים יהודים.

המשפט הוא האחרון בשורה של משפטים דומים, בהם מועמדים לדין קצינים נאצים לשעבר בגרמניה. קצין אס אס אחר, היינריך בורה, החל לרצות את עונשו, מאסר עולם, בדצמבר 2011 לאחר שהורשע ברצח שלושה אזרחים הולנדים במהלך מלחמת העולם השנייה.

עוד בנושא
הפושע הנאצי המבוקש בעולם מת לפני פתיחת משפטו
הונגריה: נאצי בן 98 הואשם בפשעי מלחמה
מפקד נאצי חי מאז המלחמה בארה”ב; שיקר על עברו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully