וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוויין הישראלי "עמוס 4" שוגר הערב לחלל

1.9.2013 / 0:01

לוויין התקשורת שיוצר על ידי התעשייה האווירית בעלות של 365 מיליון דולר שוגר מבסיס החלל בקזחסטאן. הוא צפוי לאפשר שירותי תקשורת מתקדמים להודו, לרוסיה ולמזרח התיכון

עריכה: מיכאל ברגמן

ישראל מעצמת לוויינים: הלוויין "עמוס 4" שוגר אמש (שבת) מבסיס החלל הגדול והוותיק בעולם, הממוקם בקזחסטן. לפני שלושה ימים, העמיסו מומחי החלל הקזחים את הלוויין הישראלי המסחרי של חברת "חלל תקשורת" על משגר "זניט" בנמל החלל קוסמודרום בייקונור, שרשם היסטוריה בעבר, לאחר שממנו שוגר הלוויין הראשון בעולם, האדם הראשון והאישה הראשונה לחלל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שיגור הלוויין, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורם בתעשייה הביטחונית מסר הלילה כי שלבי השיגור הראשונים עברו בהצלחה. לדבריו, בשעה 06:00 בבוקר אמורה להתבצע על פי התכנית הפרדה מוחלטת של הלוויין מהמשגר. בשלב זה יחל הלוויין להפעיל את המערכות השונות ולהיות בקשר עם תחנת הקרקע. במשך שבועיים הוא יפעל תחת בקר בנקודת ביניים לצורך סדרת בדיקות, ורק לאחר מכן יעבור למסלול הקבוע שלו שממנו יפעל בעתיד.

הצלחת השיגור של הלוויין וכניסתו למסלול ירחיבו את יכולותיה של ישראל בחלל. הלוויין, שיוצר על ידי התעשייה האווירית בישראל הוא לוויין התקשורת הגדול, היקר והחכם ביותר שנבנה בישראל. משקלו יותר מ-4,000 קילוגרם, ועלותו מסתכמת ב-365 מיליון דולר. הוא צפוי לאפשר מתן שירותי תקשורת מתקדמים כמו וידאו ואינטרנט בפס רחב לאזורים כמו הודו, רוסיה והמזרח התיכון.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הלוויין עמוס 5 בהמראתו, דצמבר 2011.
שיגור הלוויין "עמוס 5" ב-2011

טיל השיגור "זניט", שפותח על ידי ברית המועצות ויועד בעיקר למשימות מגוונות עבור תחנת החלל הסובייטית, נחשב לאמין מאוד, אך בחודש פברואר האחרון הוא רשם כישלון בשיגור עבור חברה זרה. נסיבות האירוע עדיין מתוחקרות על ידי המהנדסים בבסיס החלל. ברגע שיכנס הלוויין לחלל ויחל להקיף אותו במהירות של שלושה קילומטרים לשנייה, וכלל האמצעים בתוכו – הפאנל הסולארי, מנועי הלוויין, צלחות הקליטה והמשדרים – יפעלו כנדרש, יהיה ניתן להכריז על הצלחת המשימה.

בתוך כך, חברת "חלל תקשורת" והתעשייה האווירית חתמו בנובמבר 2012 על ההסכם לתכנון, ייצור, הכנה לשיגור ותפעול של הלוויין "עמוס 6" בתמורה לכ-195 מיליון דולר. הלוויין השישי בסדרת "עמוס" מיועד להרחיב משמעותית את מגוון שירותי התקשורת שחברת חלל תקשורת מספקת, ולהחליף את הלוויין "עמוס 2", הצפוי לסיים את שירותו במהלך שנת 2016, ולפעול במקביל ללוויין "עמוס 3." מומחים ללוויינים טוענים כי ב"עמוס 6" הוכנסו שיפורים טכנולוגיים משמעותיים, הכוללים הנעה חשמלית, המאפשרת חיסכון משמעותי במשקל ובמחיר השיגור. כמו כן, התעשייה האווירית תיכנס לראשונה לתחום לווייני התקשורת הגדולים עם משקל שיגור של 5,500 קילוגרם ואספקת מגוון רחב של שירותי תקשורת, כולל אינטרנט לווייני ישירות לבתים.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

עוד בנושא:
לוויין התקשורת עמוס 5 שוגר בהצלחה לחלל מקזחסטן
באיחור של שבוע: "עמוס 3" שוגר בהצלחה

(עדכון ראשון: 20:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully