וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיחור של שבוע: "עמוס 3" שוגר בהצלחה

שיגורו של לווין התקשורת, המעוטר בסמל חגיגות ה-60 לישראל, נדחה בשל תקלה בכן השיגור בקזחסטן. הבוקר הוא המריא

(צילום: יח"צ, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

באיחור של שבוע, לווין התקשורת הישראלי "עמוס 3" שוגר לחלל בהצלחה הבוקר (שני) מכן השיגור בקזחסטן, כשהוא מעוטר בסמל חגיגות ה-60 להקמת המדינה. הלווין היה מיועד לשיגור ביום רביעי האחרון בבוקר, ואולם, השיגור נדחה בשל תקלה טכנית בכן השיגור באתר "אייקונור".

הלווין המתקדם, שצפוי בין היתר לאפשר קליטת ערוצי HD באיכות גבוהה, יחליף את לווין התקשורת "עמוס 1" בספטמבר הקרוב, לאחר שירות של כ-12 שנה בחלל. "עמוס 3" יעבוד במקביל ללווין התקשורת הנוסף של ישראל בחלל, "עמוס 2".

"עמוס 3", השייך לחברת "חלל תקשורת", צפוי להוות עליית מדרגה בתוכנית החלל הישראלית. כשבע שעות לאחר שיגורו הוא צפוי להיכנס למסלולו הראשוני בחלל בגובה של 36,000 קילומטרים. הלווין כולל אלומות ניידות, שיספקו גמישות באזורי הכיסוי השונים במזרח התיכון, אירופה, אפריקה ואמריקה. בנוסף, הוא יאפשר קליטה של יותר ערוצים במסכי הטלוויזיה באיכות גבוהה. היתרון נוסף של הלווין הוא אורך החיים שלו: לפי התכנון, יפעל "עמוס" קרוב ל-18 שנה מחוץ לכדור הארץ.

בינואר השנה שיגרה ישראל מאתר שיגור בהודו את לווין הריגול המתקדם טקסאר, שמשימתו העיקרית היא צילום וביון. בנוסף ישראל מחזיקה בחלל את הלווינים אופק 5 ואופק 7 וכן שני לווינים מסחריים, ארוס איי וארוס בי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully