וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקחי האו"ם חצו ללבנון; עוד משחתת אמריקנית באזור

31.8.2013 / 8:10

צוות האו"ם עזב הבוקר את סוריה ויצא לביירות. ה"סן אנטוניו", שנושאת 300 חיילי מארינס, חצתה את תעלת סואץ ביום חמישי ונשלחה למזרח הים התיכון כמשחתת השישית באזור

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

האם תקיפה אמריקנית בסוריה מתקרבת? להתבטאויות הלוחמניות אמש של נשיא ארה"ב ברק אובמה ושר החוץ ג'ון קרי מצטרפים הבוקר (שבת) שני סימנים מעידים: הסימן הראשון הוא משחתת אמריקנית שישית, ה"סן-אנטוניו", שעל סיפונה 300 חיילי מארינס הגיעה לשייט באגן המזרחי של הים התיכון; הסימן השני הוא עזיבתם של פקחי האו"ם, שבחנו את הזירות בהן נעשה שימוש בנשק כימי, את בית המלון בו שהו בדמשק. הם חצו את הגבול ללבנון השכנה, מרחק כ-20 קילומטרים. בתום ארבעה ימי עבודה, הגיעו הפקחים לשדה התעופה הבינלאומי בביירות. חשוב לציין, כי בניגוד לכמה דיווחים על כך שהפקחים עזבו כבר אתמול את שטח סוריה, עזיבתם תוכננה להיום.

ה"סן אנטוניו" מצטרפת כאמור לחמש משחתות של הצי האמריקני שמשייטות בקרבת החוף הסורי ובבטנן עשרות טילי שיוט מסוג טומהוק. הספינה השישית, אומרים גורמי ביטחון בארה"ב, הגיעה לאזור כ"אמצעי ביטחון" ותו לא, וכי אין שום כוונה להשתמש במארינס בפעולה אפשרית בסוריה כפי שהבהיר אמש בתדרוך לכתבים הנשיא אובמה.

לקראת תקיפה בסוריה - סיקור מיוחד:
אובמה: "הנשק הכימי הסורי מסכן את ישראל"
הדוח המפליל: חיילי אסד התכוננו 3 ימים למתקפה
השאלות הפתוחות: מתי ארה"ב תתקוף, וכמה חזק?

כל העדכונים האחרונים בלייב בלוג של וואלה! חדשות

ספינת המלחמה USS סן אנטוניו. AP
נושאת 300 חיילי מארינס על סיפונה. ה"סן אנטוניו"/AP

הגורם הביטחוני ציין, ששיוט המשחתת השישית במזרח התיכון תוכנן מראש, אולם הכוונתה למזרח הים התיכון נועד לקרבה לחוף הסורי. הספינה חצתה את תעלת סואץ ביום חמישי האחרון וקיבלה את משימתה החדשה אתמול. מדובר באחת מחמש ספינות שנושאות 2,200 חיילי מארינס בסך הכל, שנשלחו למשימה בת חצי שנה של הצבה מסביב לחצי האי ערב.

הצי האמריקני שומר דרך קבע על שלוש משחתות המשייטות בים התיכון, אולם כוח זה זכה לתגבור של שתי משחתות נוספות וה"סן אנטוניו" שהגיעה כאמור הבוקר לאזור. חמש המשחתות נושאות כל אחת כ-40 טילי טומהוק וביחד כ-200 טילי שיוט מדויקים.

המומחה הביטחוני ביירון קלאן העריך כי יידרשו בין 200 ל-300 טילים למתקפה שמתכנן אובמה, עם זאת, גורמי ביטחון הדגישו כי במבצע "מצומצם" כפי שהצהיר הנשיא האמריקני, לא ייעשה ככל הנראה שימוש בכל הטילים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפת פגיעות הנשק הכימי מתוך דוח המודיעין האמריקני/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמש, כאמור, פירסם הממשל האמריקני חלקים מדוח המודיעין לפיו הנשיא הסורי בשאר אסד אחראי למתקפת הגז ב-21 באוגוסט בפרברי דמשק שהביאה למותם של 1,429 בני אדם, מתוכם 426 ילדים. שר החוץ קרי הבהיר במסיבת עיתונאים כי הממשל יודע שהטילים שנשאו את ראש הנפץ הכימי נורו משטח בשליטת הצבא ורק ממנו, לעבר שכונות שהוחזקו על ידי המורדים. עוד ציין קרי כי בבוקר המתקפה נקלטו שיגורים של טילים לעבר כמה כפרים, בהם ג'ובר, עין תרמא, דראיא ומועדמיה. ראייה נוספת לכך שמשטר עומד מאחורי הטבח, הוא ההכנה שעשו אנשי המשטר בשכונה במשך שלושה ימים לפני המתקפה.

(עדכון ראשון: 6:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully