וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

דדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדד

שר החוץ ג'ון קרי קבע אמש (שישי) באופן מפורש כי משטר אסד עשב שימוש בנשק כימי נגד אזרחים - מה שהוגדר כבר לפני שנה כ"קו אדום" בידי הנשיא ברק אובמה. במסיבת עיתונאים בוושינגטון אמר קרי כי לא את כל הדברים הידועים לממשל ניתן לפרסם ברבים, אך הבהיר כי הוכן דוח המכיל את כל ההוכחות הנחוצות לשימוש של משטר אסד בנשק כימי כמה פעמים בתקופה האחרונה, בין היתר בתקיפה האחרונה ביום רביעי שעבר בפרברי דמשק. קרי לא הכריז בדבריו באופן מפורש על תקיפה בסוריה בזמן הקרוב, ולא ציין מתי תתרחש, אך הבהיר שהיא לא תהיה נרחבת בהיקפה ולא תכלול כוחות קרקעיים: "לא נחזור על עיראק, אפגניסטן או לוב".

שר החוץ של ארה"ב ג'ון קרי. אוגוסט 2013. רויטרס
קרי/רויטרס

נשיא ארצות הברית לא הותיר ספקות רבים לגבי התקרבותה של מתקפה צבאית בסוריה: בשיחה עם כתבים בבית הלבן, אמר אמש ברק אובמה כי המתקפה הכימית של צבא סוריה נגד אזרחים, ביום רביעי שעבר בפרברי דמשק, מהווה "אתגר לעולם", ומסכנת את בעלות בריתה של ארה"ב, בהן ישראל וירדן. "לא נקבל הרג של אזרחים בגז", הבהיר, וקבע כי זו מחויבותה של ארה"ב למנוע זאת.

לדבריו, הוא טרם קיבל החלטה סופית בנוגע לתקיפה צבאית בסוריה והוא ממשיך להיוועץ בעניין עם הקונגרס. כל פעולה צבאית, לדברי אובמה, תהיה "צרה ומוגבלת בהיקפה", והבהיר כי זו תהיה מערכה קצרה, שבמהלכה "לא ידרכו חיילים אמריקנים על הקרקע".

נשיא ארה"ב ברק אובמה. הבית הלבן, 30 באוגוסט 2013. AP
מתקפה צרה ומוגבלת. אובמה/AP
  • עוד באותו נושא:
  • סוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully