וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתרון המפתיע לנגע חלזונות הענק אוכלי הבניינים

30.8.2013 / 10:52

הרשויות בפלורידה מנסות כבר שנתיים להילחם בחלזונות היבשה האפריקניים, שגודלם כגודל חולדה. הם מעבירים מחלות, "אוכלים" בניינים ופוגעים בחקלאות. כלבי לברדור יסייעו

חברו הטוב של האדם לעזרה: הרשויות בפלורידה מנסות כבר תקופה ארוכה להילחם בנגע חלזונות מזן חלזונות יבשה אפריקניים ענקיים שתוקף את חופיה של המדינה השמשית. מדובר בזן הרסני במיוחד של חלזונות, המסוכן לחקלאות, למבנים – וגם לבריאות. כדי להילחם בו, מתכננות הרשויות להשתמש בנשק מפתיע – כלבי לברדור.

הרשויות החקלאיות במדינה אמרו לרויטרס כי הכלבים יסייעו
במיגור החלזונות, שזוהו לראשונה לפני שנתיים בחופי המדינה, ומאז התפשטו לאזור מיאמי. ביום רביעי אמרו הרשויות כי מאז החל הקמפיין האגרסיבי להילחם בנגע, הם הצליחו לאוסף 128 אלף חלזונות, שגודלם המקסימלי עשוי להתעצם לכדי גודלה של חולדה, ועשויים להשחית בדרכם שדות חקלאיים, בעודם מנסים לאסוף סידן כדי לפתח את קונכיות הענק שלהם. בתנועתם אף עשויים החלזונות לגרום לנזק משמעותי לבניינים.

חילזון אפריקני ענק, אוגוסט 2013. רויטרס
חיזלון אפריקני ענק/רויטרס

"אנו רואים הרבה דברים מוזרים בפלורידה, אבל זה ללא ספק המוזר שבהם", הודה ראש הרשות החקלאית בפלורידה, אדם פוטנם. "זה נגע רציני מאוד". פוטנם ציין עוד כי עד כה הוציאו הרשויות שישה מיליון דולרים כדי להילחם בחלזונות, שייתכן והגיעו לחופי פלורידה על ידי קבוצת "מיאמי סנטריה", כת קטנה בעלת שורשים קריביים ומערב-אפריקאיים, המשתמשת בחלזונות לצורך הפולחן שלה. אלא שהבעיה היא לא רק בהרס לבניינים ולחקלאות; החלזונות אף עשויים לשאת עמם זיהומים שיכולות לגרום לדלקת קרום המוח, אם כי מקרים כאלה עדיין לא זוהו בארה"ב.

את 128 אלף החלזונות שנאספו עד כה, לכדו הרשויות באמצעות צוות שחורש את מיאמי תוך שימוש בכלים שונים, בהם רשתות ורעלים, ולעתים אף תופס אותם בידיים חשופות. כעת יתגייס לצוות בן 45 לוחמי החלזונות גם כלבי לברדור, המתמחים בזיהוי מוקדי החלזונות מרחוק. "הכלבים טובים בזיהוי חלזון היבשה האפריקני הענק", סיפר ריצ'רד גסקלה, בכיר ברשות החקלאית.

לקריאה נוספת:
זהירות, חילזון! הרכיכה הענקית מכה שנית
חמש תגליות מדהימות: איך לווייתן עוצר את הנשימה?

  • עוד באותו נושא:
  • חלזונות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully