וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא טורקיה הועמד בכוננות: "אל תטילו בנו ספק"

רויטרס

28.8.2013 / 18:47

שר החוץ דאווטאולו אמר כי טורקיה מוכנה לכל אפשרות: "חשים צורך לנקוט בפעולה בשם האחים שנהרגו". ארדואן הורה לחיל האוויר להקל בהוראות הפתיחה באש

צילום: דניאל בוק, לע"מ, סרטוני חובבים שהועלו לרשת, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, מיכאל ברגמן; קריינות: אביב אברמוביץ'

צבא טורקיה הועמד בכוננות עליונה לקראת אפשרות של מתקפה צבאית בסוריה. שר החוץ הטורקי, אחמט דאווטאולו, אמר הערב (רביעי) כי אנקרה תנקוט את כל האמצעים הדרושים "במסגרת האינטרסים האסטרטגיים שלה".

לדבריו, כל האפשרויות מונחות על השולחן במסגרת תכנית פעולה בינלאומית. "אסור לאף אחד להטיל ספק בכוחה של טורקיה וביכולותיו של הצבא שלנו בכל הנוגע להגנה עצמית", אמר דאווטאולו.

במסיבת עיתונאים שכינס, אמר דאווטאולו כי ראש הממשלה רג'פ טייפ ארדואן הורה לצבא לשנות את כללי הפתיחה באש נגד כל איום סורי, אחרי שסוריה הפילה מטוס פאנטום טורקי בשנה שעברה.

שר החוץ האמריקאי ג'ון קרי ושר החוץ הטורקי אחמט דאווטאולו. אפריל 2013. רויטרס
שר החוץ האמריקני ג'ון קרי ועמיתו הטורקי דאווטאולו, באנקרה בחודש אפריל/רויטרס

דאווטאולו אמר כי טורקיה חשה צורך לנקוט פעולה בשם של "האחים שנהרגו בסוריה", בין היתר מנשק כימי. לדבריו הוא מקווה שמועצת הביטחון של האו"ם תגיע להחלטה שתסיים את שפיכות הדמים בסוריה, אך הבהיר כי יש לנקוט פעולה גם בכל מקרה אחר.

אמש דווח כי טורקיה - אחת החברות החשובות ביותר בברית נאט"ו - עשויה לאפשר למטוסי ארה"ב להמריא ולנחות בבסיס אינג'ירליק לצורך המבצע הצבא. הבסיס משמש את חיל האוויר האמריקני לפעילות שוטפת. מטוסים אמריקנים המריאו בעבר מבסיס זה להפצצות בקוסובו ובעיראק.

אמש דיווחו עיתונים מקומיים כי סוללות טילי הקרקע-קרקע של טורקיה, המוצבות במובלעת התאי סמוך לגבול הסורי, הוצבו בכוננות עליונה והופנו לעבר המדינה השכנה.

מלחמה בסוריה - כותרות אחרונות
רגע נדיר: צפו באב נפגש עם הבן שחשב שנהרג
מיוחד מקפריסין: מכאן תצא התקיפה האווירית בסוריה
הקבינט אישר גיוס של כאלף חיילים לחיל האוויר ופקע"ר
לייב בלוג: עדכונים שוטפים מהמזרח התיכון ומסוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully