וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: האם זו ההוכחה שהמפלצת מלוך נס קיימת?

צילום חדש של "המפלצת מלוך נס" מסעיר את בריטניה: "גוף שחור במים בגודל של ארבעה מטרים יצר גל ענק". צפו בסרטון ושיפטו בעצמכם האם זה אמיתי או לא

דייויד אלדר בן ה-50 מגלזגו, סקוטלנד, יצר סערה גדולה בימים האחרונים בבריטניה לאחר שפרסם סרטון וידאו של גל. מדוע? מכיוון שהגל הזה צולם באגם לוך נס והוא טוען שמי שיצר אותו היא לא פחות מאשר המפלצת המפורסמת שלפי האגדות חיה באגם הסקוטי. על הרגע שבו צולם הסרטון הוא סיפר כי "היינו במזח וצילמתי את האגם. בזווית העין שלי ראיתי פתאום אזור שחור במים בערך באורך של ארבעה מטרים התחיל להפוך לגל שנראה כאילו הוא נוצר על ידי ספינה. אני משוכנע שהוא נותר בעצם על ידי משהו שחור ומוצק שהיה מתחת למים".

הוא המשיך וטען כי החפץ השחור הזה שחה לידו וסיפר כי "המים היו דוממים ולא היו גלים קטנים מסביב לגל הגדול ולא היו בכלל שום גלים נוספים באגם. ללא ספק היה שם משהו מוצק שיצר את הגל. זה נראה כמו גל שנוצר מגלשן גלים, אבל לא היה שום דבר במים באותו זמן – גם לא סירות. לפתע החפץ השחור התחיל לזוז לצדי האדם. זה משהו שאני לא יכול להסביר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האם זו המפלצת מלוך נס?/מערכת וואלה!, צילום מסך

אז האם זו אכן המפלצת מלוך נס, המכונה "נסי", שלכאורה חיה (או לא) באגם. הסיפורים עליה החלו בשנת 565 לספירה. בספר המתאר את סיפור חייו של הקדוש קולומבה, מסופר איך הציל את חייו של פיקט (סקוטי קדום) מלועה של מפלצת על האגם נס. דיווחים על קיומה של המפלצת באגם המשיכו להגיע לאורך השנים.

ב-1933 פורסם בעיתון הבריטי "Inverness Courier" סיפור על זוג מקומי שראה, לדבריו, "חיה ענקית מתגלגלת וטובלת באגם". הדיווח הפך לסנסציה עיתונאית והעיתונים הלונדוניים שלחו כתבים רבים לאגם בניסיון להשיג תמונה של ה"מפלצת". קרקס אחד אפילו הציע פרס של 20 אלף פאונד למי שימצא אותה. מאז הגיעו דיווחים נוספים של מקומיים ותיירים, על אודות מפלצת שמציצה מפעם לפעם ממימי האגם. העובדה שהאגם עמוק במיוחד (226 מטרים) תרמה למסתורין, ונראה שלמפלצת היה שטח גדול למדי להסתתר בו. היו אפילו עדויות מצולמות להימצאה של המפלצת, שצולמו על ידי רופא לונדוני בשם רוברט ווילסון. הוא צילם שתי תמונות, לא ברורות במיוחד, שהתפרסמו בדיילי מייל ושימשו במשך כ-60 שנה כהוכחה לקיומה. רק ב-1993 התברר שהמפלצת שווילסון צילם עשויה מדגם של צוללת צעצוע ועיסת עץ.

גם לאחר שהתגלתה התרמית, המשיכה נסי להסעיר את הדמיון. חוקרים רבים התייחסו לנושא במלוא הרצינות, ערכו מחקרים גיאולוגיים והשתמשו בסונר ובציוד צלילה מתקדם כדי למצוא הוכחות לקיומה של המפלצת באגם. ב-2007 הציעה סוכנות הימורים בריטית פרס בסך מיליון ליש"ט למי שיצלם את המפלצת מלוך נס. אף אחד לא זכה בפרס בינתיים.

ישנם הרבה הסברים מדעיים למה שנראה בעיני אנשים רבים כמפלצת באגם: זרמים תת קרקעיים שעשויים להקפיץ בולי עץ מעל המים באופן שיכול להזכיר חיה גדולה, קבוצות של לוטרות, דג חדקן גדול ועוד. למרות המאמצים הרבים לגלות את נסי, היא עדיין לא נמצאה, וייתכן שהיא עדיין שוחה לה במעמקי האגם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

אמיתי או לא? שיפטו בעצמכם

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully