וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סוף לביזיון": 450 בני הפלשמורה ינחתו בישראל

28.8.2013 / 8:20

עם נחיתת הקבוצה בישראל, תושלם עלייתם של 8,000 בני העדה שחיים באתיופיה. שרת הקליטה לנדבר: "היה קשה לראות את החיים שם". ח"כ תמנו-שטה: "רגע מרגש עבורי. עלייה חשובה"

העלייה האחרונה: 450 מבני הפלשמורה צפויים לעלות היום (רביעי) ארצה, ויתקבלו אחר הצהריים בטקס חגיגי בנמל התעופה בן גוריון. עם עלייתם ארצה תושלם העלייה הקבוצתית של בני העדה לישראל, עליה התחייבה הממשלה, ותימשך רק במסגרת של עלייה פרטנית. לפנות בוקר המריאה לאתיופיה משלחת מטעם המדינה על מנת לקבל את פני העולים החדשים. בטקס קצר שייערך באדיס אבבה ישתתפו שרת הקליטה סופה לנדבר, חברי כנסת ובכירים בסוכנות.

"לפני שלוש שנים הייתי באתיופיה כשרת הקליטה הראשונה שהגיעה לשם. אמרתי שצריך לשים סוף לביזיון", אמרה לנדבר לוואלה! חדשות. "במשך שנים רבות ישבו אנשים במחנה בגונדר. לא נתנו להם שום תשובה אם הם זכאים לעלות לארץ. הצגתי את זה לראש הממשלה, והממשלה קיבלה החלטה שהמחנה צריך להיסגר".

נחיתת עולים בני הפלשמורה, נתב"ג, ינואר 2011. אורי לנץ
"זה לא היה פשוט, השלטונות באתיופיה דרשו שהעלייה תיפסק". בני הפלשמורה בנתב"ג, ינואר 2011/אורי לנץ

לדבריה, "זו החלטה לא פשוטה. הייתה דרישה של השלטונות שהעלייה הקבוצתית תיפסק. יש שם בית כנסת, יש שם רופאים אבל חלק מהאנשים נמצאים שם 15 שנה בלי לקבל תשובה. הם יושבים שם מבלי לעבוד, היה קשה מאוד לראות את החיים שם". "חשבתי שממשלת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה שהמחנה הזה לא ייסגר", הוסיפה שרת הקליטה.

עלייתם של 450 מבני הפלשמורה היא חלק מקבוצה כוללת של 8,000 בני אדם שזכאותם לעלות ארצה אושרה על ידי משרד הפנים, הסוכנות היהודית והרבנות הראשית. אחרי שניתנו האישורים נסגרה הרשימה, והעלייה הקבוצתית התבצעה בהתאם למקומות שהתפנו במרכזי הקליטה בישראל.

"יודעת מה זה לחיות ללא תקווה"

"אני בהחלט מתרגשת לטוס לשם היום, ואני גם מבינה את הכאב של בני העדה", אמרה לנדבר. לדבריה, "אמא שלי הייתה מסורבת עלייה וקיבלה אישור לעלות ארצה רק יומיים לפני מותה וכמובן לא הספיקה. אני יודעת מה זה להיות תלוייה בהחלטות ולחיות ללא תקווה. אני מבינה שעבורם זו החלטה גורלית להביא את הקבוצה האחרונה לכאן".

במשלחת שטסה לאתיופיה נמצאת גם חברת הכנסת פנינה תמנו שטה (יש עתיד), שאמרה בשיחה עם וואלה! חדשות: "זה רגע מרגש עבורי. זו הפעם הראשונה שאני חוזרת לאתיופיה. הגעתי הנה בגיל שלוש והותרתי את אמא מאחור. אני חוזרת לכאן כסגנית יו"ר הכנסת להביא את גל העלייה האחרון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
נחיתת עולים בני הפלשמורה, נתב"ג, ינואר 2011. אורי לנץ
"זו עלייה חשובה מאוד לחברה הישראלית". בני הפלשמורה בנתב"ג, ינואר 2011/אורי לנץ

לדברי תמנו-שטה, "זו עלייה מאוד חשובה לחברה הישראלית, המימדים של עליית יוצאי אתיופיה הם דבר מדהים ברמה בינלאומית". תמנו שטה הוסיפה כי תפעל ככל שביכולתה לעזור לפתור במסגרת ועדת החריגים את הבעיות של כמה מאות עולים שבעייתם טרם נפתרה.

לנסיעה לא יתלוו עיתונאים, כפועל יוצא של החלטה שהתקבלה בסוכנות היהודית. גורמים במשלחת הישראלית לאדיס אבבה אמרו כי ההחלטה התקבלה בעקבות איתותים שהועברו מממשלת אתיופיה לממשלת ישראל לפיה צירוף עיתונאים למשלחת שמטרתה העלאה קבוצתית של אזרחים אתיופים ארצה עלולה לגרום למבוכה לממשלה האתיופית. גורמים במשרד החוץ בירושלים אמרו כי מדובר בעמדתה העקבית של ממשלת אתיופיה בנושא, כיוון שהעלאה של קבוצות מאורגנות בידי מדינה זרה מציגה את הממשלה האתיופית בעולם כמדינה נחשלת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully