וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר: כל בני הפלשמורה יועלו לארץ עד מרץ 2014

טל שלו ופנחס וולף

8.7.2012 / 17:58

הממשלה אישרה פה אחד להאיץ את קצב העלתם של בני הפלשמורה מאתיופיה, ולסיים את ההליך בעוד פחות משנתיים. ח"כ מולה זועם: "יש להם כבר אישור, אז למה רק ב-2014?"

איחוד שבטים בארץ ישראל: כל 2,200 בני הפלשמורה שנותרו באתיופיה יועלו לישראל עד חודש מרץ 2014 - כך אישרו היום (ראשון) שרי הממשלה בישיבתם השבועית. ההחלטה, שאושרה פה אחד, היא המשך להחלטות ממשלה קודמות על סיום העלאת בני הפלשמורה לארץ, וקובעת כי עד סוף מרץ עוד כשנתיים יוגדלו מכסות העלייה, כך שעד מועד זה לא יהיו יותר יהודים בני פלשמורה באתיופיה.

לדברי הממשלה, בשנה האחרונה הואץ קצב העלייה מאתיופיה, וכמאה עולים הגיעו מדי חודש לישראל. כעת החליטה הממשלה להורות על הגדלת המכסות לכ-200 עולים בחודש. בנוסף, נקבע בהחלטה כי "ייעשה מאמץ להעלות את מרבית העולים בסמוך לפתיחת שנת הלימודים, כך שיוכלו להתחיל אותה יחד עם תלמידי ישראל". כמו כן, הוחלט לפתוח מרכז קליטה חדש בכפר הנוער "איבים" שבנגב, שיאפשר לקלוט את העולים החדשים שיגיעו לישראל, בעלות של כ-17 מיליון שקל.

מנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר, אשר מפקח על הבאת העולים, ציין בדיון כי לשם ביצוע ההחלטה, יש לאכלס בעולים כל מקום פנוי במרכז קליטה בישראל. "עלינו לפעול להבאת כל בני הפלשמורה לישראל ולסגור את מחנה העולים בגונדר מוקדם ככל האפשר".

"עד כמה אפשר להיות נבזים?"

עם זאת, ישנם כאלה המבקרים את החלטת הממשלה, בטיעון כי עליית בני הפלשמורה הייתה אמורה להסתיים עד שנת 2013. ח"כ שלמה מולה (קדימה), בן העדה האתיופית, אמר לוואלה! חדשות: "אני זועם על החלטת הממשלה. בזמן בו כל חודש מגיעים כאלף מסתננים לא חוקיים, להצר צעדיהם של 2,200 אנשים שיש להם כבר אישור ביד, שיגיעו רק ב-2014, זו שערורייה ממדרגה ראשונה. ולא רק זה – עוד מייצרים ספינים כאילו מטיבים איתם. עד כמה אפשר להיות נבזים? מה זה 2,200 איש למדינת ישראל? בכל שנה מביאים 30,000 עובדים זרים לחקלאות. כל הסיפור הזה היה אמור להסתיים כבר במרץ 2013".

בתוך כך, לאור טענות שהושמעו בעבר, לפיהן קליטת העולים בישראל אינה מבוצעת בצורה נכונה, אישרה היום הממשלה תוספת של 40 מיליון שקלים לפרויקטים לעידוד עליה וקליטה לישראל, בעיקר בתחום החינוך. במסגרת ההחלטה, שנותנת מענה לבעיות תקציביות שנוצרו בפרויקטים משותפים של הממשלה ושל הסוכנות היהודית, תהיה הממשלה אחראית על מינהל הסטודנטים בסוכנות, המעניק מלגות לעולים חדשים כאמצעי לעידוד עלייה.

על פי ההחלטה, הממשלה תתקצב באופן מיידי את הפרויקט, על מנת לאפשר פתיחה סדירה של שנת הלימודים עבור הסטודנטים העולים. כמן כן, הוחלט שהממשלה תתמוך תקציבית בכ-90 אולפנים ללימוד עברית, ובארבעה כפרי נוער המופעלים על ידי משרד החינוך ומאוכלסים ברובם על ידי חניכים עולים בסיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully