וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: "אם נותקף, נגן על עצמנו בכל האמצעים"

שר החוץ הסורי ווליד מועלם הכחיש בתוקף את הטענה שארצו השתמשה בנשק כימי, והפנה את החצים לעבר ישראל: "ארצות הברית ובעלות בריתה משרתות קודם כל את ישראל"

צילום: רויטרס עריכה: גדי וינסטוק

על רקע האפשרות של תקיפה מערבת בסוריה, אמר שר החוץ הסורי ווליד מועלם אמר כי במקרה שארצו ותקף, "יש לנו שתי אופציות: או להיכנע או להגן על עצמנו בכל האמצעים העומדים לרשותנו. זו האפשרות העדיפה עלינו, ואני לא אומר שום דבר מעבר לזה"

לאחר הטבח הכימי שגבה את חייהם של מאות בשבוע שעבר, אמר מועלם: "הם אמרו שהצבא הסורי עשה את המתקפה הזו. אני מכחיש זאת מכל וכל בפני קרי. אין מדינה בעולם שמשתמשת בנשק להשמדה המונית נגד אזרחיה. מי שיש לו עדויות על כך שהשתמשנו בנשק כימי - אני מזמין אותו להתמודד מולי עכשיו עם ההאשמות הללו.

פקחי האו"ם לחקירת הנשק הכימי בודקים ראיות בכפר מועדמיה מדרום-מערב לבירת סוריה דמשק. 26 באוגוסט 2013. AP
פקחי האו"ם בוחנים את האתר שהופצץ במעמדיה, אמש/AP

בנוסף האשים מועלם את ישראל: "צריך להסתכל לכיוון ישראל והאינטרס שלה. ארצות הברית ובנות בריתה משרתות קודם כל את ישראל. אם הם חושבים שהמתקפה הצבאית נגדנו תשפיע על מאמצי הצבא אני מבטיח לכם שזה לא ישפיע כלל על מה שהצבא הכביר שלנו עושה. אנחנו תמיד אומרים לחברינו הרוסים שאנחנו בוטחים בהם, אבל לא בארה"ב שלא רוצה פתרון פוליטי. זאת מפני שישראל לא רוצה בפתרון פוליטי.

הוא אמר: "אני מבטיח לכם שהקשר שלנו עם רוסיה הוא חזק ויציב. סין ורוסיה הן השתיים הראשונות שהטילו וטו והפסיקו את הכוונות המערביות להתערב בסוריה. עם האירנים יש לנו שיתוף פעולה מושלם בכל הפרמטרים".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

לונדון משרטטת תכנית ראשונית לתקיפה

מוקדם יותר הודיעה לשכת ראש הממשלה בבריטניה כי לונדון משרטטת תכנית מקדימה למבצע צבאי בסוריה, תגובה למתקפה הכימית שקטלה מאות אזרחים בדמשק.

ראש הממשלה דיוויד קמרון ישוב היום ללונדון אחרי שקטע את חופשת הקיץ שלו, ויכנס מחר ישיבת חירום של המועצה לביטחון לאומי, בנוכחות מפקדי הצבא וראשי הביון.

דוברו של קמרון מסר הבוקר כי המתקפה הכימית בסוריה מחייבת לנקוט "פעולה הולמת" מצד לונדון ומצד הקהילה הבינלאומית. "כל שימוש בנשק כימי אינו מקובל לחלוטין", אמר הדובר.

לקריאה נוספת
גורם ישראלי העריך: הטבח הכימי - "טעות מבצעית"
בריטניה מגיבה לטבח: "מכינים מבצע צבאי בסוריה"
"ישראל יודעת ב-100% - אסד השתמש בנשק כימי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully