וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד הפלסטינים שנהרגו בקלנדיה שוחרר בעסקת שליט

26.8.2013 / 17:12

הותר לפרסום כי אחד ההרוגים בתקרית הבוקר במחנה הפליטים מצפון לירושלים הוא יונאס ג'חג'וח ששוחרר מהכלא ב-2011. מתחקיר האירוע עלה כי החיילים ירו בשל "חשש אמיתי לחייהם"

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק

הותר לפרסום: אחד הפלסטינים שנהרג הבוקר (שני) בעימותים עם כוח מסתערבים של מג"ב במחנה הפליטים קלנדיה שבצפון ירושלים הוא אסיר לשעבר ששוחרר במסגרת עסקת שליט. מדובר ביונס ג'חג'וח בן ה-19 ששוחרר ב-2011 מהכלא הישראלי. הרוג נוסף הוא פעיל טרור המוכר לשב"כ. מתחקיר ראשוני של האירוע בו נהרגו שלושה פלסטינים, עלה כי במהלך מעצר המבוקשים הותקף כוח מסתערבים. גורם צבאי מפיקוד מרכז המצוי בפרטי התחקיר, אמר כי בהפרות הסדר נשקפה סכנת חיים ממשית לכוח ולכן נעשה שימוש באמצעים לפיזור הפגנות נגד אותם מתפרעים אלימים.

הלוויות ההרוגים הפלסטינים מירי כוחותינו  הבוקר בקלנדיה, אוגסט 2013. יותם רונן
חמושים פלסטינים במהלך הלוויות ההרוגים בקלנדיה/יותם רונן

התקרית החלה סמוך לארבע לפנות בוקר שעה שכוח מאוגדת איו"ש כיתר בית של סוחר נשק בקאסבה של קלנדיה. במהלך כיתור הבית, הצליח האיש לחמוק ובמשך שעה ורבע התנהל אחריו מרדף שבסופו נלכד במבנה סמוך. מתחקיר של מפקד אוגדת איוש תא"ל תמיר ידעי עלה כי רבע שעה לאחר שכוח המסתערבים כיתר את המבוקש - דיווח כוח תותחנים שהיה במעטפת חיצונית על הפרות סדר בשטח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

חופש פעולה של צה"ל

כתוצאה מכך, הכוח נאלץ להגיב בירי חי מנשקיהם האישיים של החיילים. לוחמי התותחנים הבהירו מאוחר יותר כי אם הם לא היו יורים אש חיה "אחד הלוחמים היה נהרג". בסך הכל, יותר מ-800 פלסטינים השתתפו בתקיפת החיילים בין אם על ידי זריקת בלוקים ואבנים מהגגות ובין אם בירי. נוכח האלימות הקשה שהופעלה לעבר הכוחות הוחלט כאמור להגיב באופן אגרסיבי, ולעזוב את המקום עם המבוקש. כתוצאה מירי החיילים נהרגו שלושה פלסטינים: רובין אל-עבד, בן 28, ג'יהאד אל-אסלאן בן 20, ויונס ג'חג'וח בן 19. בנוסף נפצעו 11 בני אדם מירי, כולם באורח קל. לשכתו של אבו-מאזן גינתה את התקרית.

גורם ביטחוני התייחס לאירועים הקשים ואמר לוואלה! חדשות כי מעצרים בקלנדיה הם פעולה שבשגרה. "במקרה זה המעצר לא הסתיים במהירות כי המבוקש ניסה לחמוק. האירוע הזה מעיד יותר מכל על חופש הפעולה המתבקש של צה"ל ברחבי איו"ש", אמר. לדבריו, ביממה הקרובה יציג מפקד אוגדת איו"ש את ממצאיו לאלוף פיקוד מרכז ניצן אלון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully