וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יממה לאחר שננטשה - הורי התינוקת עדיין לא נמצאו

25.8.2013 / 21:55

במשטרת ירושלים ממשיכים בחיפושים אחר הורי התינוקת שננטשה על מפתן דלת בית ברחוב הנביאים בעיר. באגף הרווחה, המשמש אפוטרופוס שלה, מקווים שההורים יימצאו בהקדם

מערכת וואלה!

שוטרי מחוז ירושלים ניסו גם היום (ראשון) לאתר את ההורים שנטשו אתמול תינוקת בת יומיים בלבד מול בית מגורים ברחוב הנביאים שבירושלים. במשטרת ירושלים הקצו לחקירת המקרה משאבים רבים. גורמים רפואיים אמרו לוואלה! חדשות שחבל הטבור של התינוקת נחתך באמצעים ביתיים, ועל פי המסתמן, היא לא נולדה בחדר לידה. כמו כן מי שיילד אותה לא היה בעל הכשרה רפואית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התינוקת שננטשה/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרופ' יעקב ברקון, מנהל מחלקת ילדים בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים, שאליו פונתה התינוקת, סיפר כי מצבה טוב: "היא מגיבה בדיוק כפי שמצופה מתינוקת בת כמה ימים, והבדיקות המקיפות שערכנו לה – כולן תקינות. כפי שנהוג במקרים כאלה, שבהם לא ידוע היכן התינוק נולד ובאילו תנאים, אנו נשגיח עליו במשך יומיים". לדברי פרופ' ברקון, "אנו מקווים שגורמי הרווחה ימצאו לתינוקת פתרון זמני, כך נוכל לשחררה מחרתיים מבית החולים". פרופ' ברקון הסביר כי התינוקת, שהגיעה נקייה ושבעה, נותרה לבד זמן קצר בלבד. "מי שהשאיר אותה דאג להביא אותה במצב בריא ותקין. היא אפילו לא הייתה רעבה כשהיא הגיעה לכאן".

הרופא התייחס לתחושות הקשות שנותרו בו בעקבות המקרה, ואמר: "זה נורא כואב לראות את זה. מצד שני, אתה לא יודע באילו נסיבות הילדה הזו נולדה ומה היה מצפה לה בעתיד. בתור רופא שעובד כאן הרבה שנים, ראיתי הרבה משפחות שאולי היה עדיף שלא יגדלו ילדים. אני רק מאחל לה שהמסגרת שתימצא לה תהיה טובה יותר ותעניק לה בית חם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פרופ'  יעקב ברקון, מנהל מחלקת ילדים בבית החולים "הדסה", הר הצופים, המטפל בתינוקת שננטשה בירושלים. יואב דודקביץ'
פרופ' יעקב ברקון/יואב דודקביץ'

אתמול נמצאה התינוקת בכניסה לבית משפחת יוסבי ברחוב הנביאים ועליה פתק שבו נכתב בערבית: "זאת התינוקת שלי – שמרו עליה". ילד ששיחק ליד הבית הבחין בתינוקת ודיווח על כך להוריו שמתגוררים במקום, ואלה הזעיקו את המשטרה. ראאד יוסבי, שעל מפתן ביתו הונחה התינוקת סיפר לוואלה! חדשות כי אשתו פתחה את הדלת של הבית, ראתה את התינוקת ומיד התקשרה למשטרה. "היא התקשרה אליי לעבודה והגעתי מיד הביתה. התינוקת ישנה והיה לה פרצוף מאוד חמוד, והאמת שאין לי מושג למה הניחו אותה דווקא מחוץ לבית שלנו. לדעתנו זו מתנה, אבל זו מתנה שאנחנו לא יכולים לשמור עליה. לקחנו את התינוקת אל בית החולים ואני מקווה שהיא תהיה בסדר", סיפר.

על פי החוק, באין הורים האפוטרופוס הזמני של התינוקת הוא למעשה מחלקת הרווחה של עיריית ירושלים, וזו כבר פועלת על מנת למצוא לתינוקת משפחה אומנת זמנית. "אנו ממתינים לסיום הבדיקות הרפואיות בבית החולים, ואז התינוקת תיכנס ל'משפחת קלט' של השירות למען הילד של משרד הרווחה", הסבירה ציפי לפלר, הממונה על מחלקת ילד נוער ומשפחה באגף הרווחה. לדבריה, אם חקירת המשטרה תביא לאיתור ההורים, תיערך בדיקה של המסוגלות ההורית שלהם, ואם זו תצא חיובית - בתם תחזור אליהם. במקרה שבו יתברר כי ההורים לא מסוגלים לטפל בה כראוי, יחל הליך אימוץ קבוע של התינוקת. "כל החלטה בעניין תיקבע על ידי בית המשפט", הוסיפה לפלר.

במשרד הרווחה קיים מאגר של משפחות המוכנות לקבל אליהן באופן זמני ילדים הנתונים במצבי סיכון. אמש, עם מציאת התינוקת, השתמש עובד סוציאלי מטעם העירייה בסמכותו והוציא צו חירום המעביר את אחריותה של התינוקת למחלקת הרווחה. תוקפו של הצו שבעה ימים ולאחר מכן בית המשפט יקבע אם להאריכו או לבטלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully