וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעבר רפיח ייפתח ליציאת חולים ואזרחים זרים

25.8.2013 / 10:50

המעבר בין רצועת עזה לסיני ייפתח היום, שבוע לאחר שנסגר בעקבות רצח 24 שוטרים מצריים בחצי האי. עם זאת, ההערכה בישראל היא שלא מדובר בפתיחה גורפת של המעבר

מצרים תפתח היום (ראשון) את מעבר רפיח למעבר הולכי רגל מרצועת עזה למצרים לראשונה מאז רצח 24 השוטרים המצרים בסיני ביום שני שעבר. ההערכה של הצבא המצרי היא שחוליות ג'יהאד עולמי מתאמנות בסיני ומקבלות רקטות מפסי ייצור ברצועת עזה, ולכן המעבר נפתח אך ורק למעבר אזרחים זרים וחולים.

פלסטינים שבים ממצרים לתוך רצועת עזה במעבר רפיח, אוגוסט 2012. רויטרס
פלסטינים שבים ממצרים לתוך רצועת עזה במעבר רפיח, אוגוסט 2012/רויטרס

קצינים בפיקוד דרום ציננו את השמחה הפלסטינית והעריכו כי מדובר בפתיחה מצומצמת של המעבר למספר שעות מדי יום, ולא פתיחה גורפת. בנוסף לכך, הדגישו הקצינים, כי המהלך המצרי לפתיחת המעבר נועד לשחרר לחץ שהפעילו שגרירויות שונות לאפשר לאזרחים בעלי דרכון זר לצאת מעזה לאחר שישראל סירבה לבקשתם לצאת דרך מעבר ארז לגדה המערבית וכן לסייע במקרים הומניטריים של חולים שצריכים לקבל טיפול רפואי במצרים.

אחד הקצינים הדגיש כי הלחץ על החמאס נמשך במיוחד לאחר שגורמים בכירים במשטר הצבאי החדש במצרים קרא בגלוי להפלת משטר החמאס ברצועה. הקצינים הביעו חשש כי אם המצרים ימשיכו ללחוץ על חמאס, התנועה עלולה להגיב במקרה הקיצוני בשיגור רקטות נגד ישראל כדי לקבל תמיכה מגורמים קיצוניים אסלאמיים באזור.

הקצינים מפיקוד הדרום הדגישו כי הלחץ המשמעותי המופעל בימים אלו על החמאס נובע בעיקר מאי יכולתו לשלם משכורות לאלפי עובדים ובשלב זה בכירי הארגון עסוקים בלהשיג סיוע מידי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully