וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה הרוגים ו-20 פצועים בפיצוץ גדול בדמשק

25.8.2013 / 0:14

הטלוויזיה הסורית דיווחה כי רקטה שוגרה אל בורג' א-רוס שבמזרח דמשק. מכוניות רבות עלו באש. הנשיא אובמה דן בוושינגטון באפשרות להתערב בסוריה לאחר הטבח הכימי שהרג מאות

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

הטלוויזיה הסורית דיווחה אמש (שבת) על פיצוץ גדול שאירע במחוז בורג' א-רוס שבמזרח דמשק. ככל הנראה, מדובר ברקטה ששוגרה לאזור, המוקף בתי מגורים וחנויות. סוכנות הידיעות הסורית סאנא דיווחה כי לפחות חמישה בני אדם נהרגו ו-20 אחרים נפצעו. ברשת איחבאריה הסורית שודרו תמונות של מכוניות רבות שעלו באש כתוצאה מהפיצוץ. כוחות הביטחון סגרו את האזור והחלו בסריקות.

הפיצוץ מתרחש כשהדריכות בסוריה ובמזרח התיכון כולו מגיעה לשיאים חדשים, לאחר מתקפת הגז שגבתה את חייהם של מאות, אם לא אלפים, ביום רביעי האחרון. המתקפה, המיוחסת למשטרו של באשר אסד, הגבירה את הלחץ על נשיא ארצות הברית ברק אובמה לפעול בסוריה. ביממה האחרונה דווח כי צבא ארצות הברית קירב ארבע ספינות מלחמה לחופי סוריה, והנשיא האמריקני כינס את יועצי הביטחון שלו בבית הלבן. במקביל, בכירי הגנה בבריטניה ומדינות מערביות נוספות ייפגשו בירדן ביום שני הקרוב כדי לדון במצב בסוריה.

מורד סורי בשכונת ג'ובאר, דמשק. אוגוסט 2013. רויטרס
סוריה ממשיכה לבעור/רויטרס

מנגד, אמש הזהירה סוריה מפני התערבות צבאית חיצונית בנעשה בשטחה. שר ההסברה עומראן זועבי הזהיר: "תקיפה בסוריה, בכל מצב, לא תהיה טיול עבור אף אחד. יש איזונים בינלאומיים ואזוריים ויש מידע אמיתי ביחס למה שאירע", אמר.

אתמול הודיע ארגון "רופאים ללא גבולות" הבינלאומי כי כ-3,600 בני אדם הובאו במהלך השבוע לשלושה בתי חולים בסוריה, עם סימנים לכך שנפגעו מחומר רעיל הפוגע במערכת העצבים – התכווצויות, ריור קיצוני ובעיות נשימה. לפי הארגון, 355 מהם מתו עקב הפגיעה. כמו כן נמסר כי לרבים מהם הוזרק אטרופין, חומר המשמש לטיפול בפגיעה מגז עצבים. הארגון אמר כי אין ביכולתו לאשר מבחינה מדעית את הגורם לפגיעה, אולם ציין כי התסמינים "מצביעים בוודאות גבוהה על שימוש בחומר עצבי רעיל".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
האופוזיציה הסורית: תגובת העולם על השימוש בנשק כימי מבישה. רויטרס
האופוזיציה הסורית כינתה את תגובת העולם לטבח עד כה "מבישה"/רויטרס

האופוזיציה הסורית כינסה אמש מסיבת עיתונאים בטורקיה, בהשתתפות נשיא הקואליציה של ארגוני האופוזיציה הסוריים, אחמד ג'רבה, ומפקד צבא סוריה החופשי, גנרל סלים אידריס. ראשי האופוזיציה דרשו מהקהילה הבינלאומית להגיב על השימוש שנעשה בנשק כימי בפרברי דמשק. ג'רבה אמר כי תגובת העולם לטבח עד כה "מבישה". "צריך לתרגם את הדיבורים לצעדים ממשיים שיפסיקו את הפשעים של אסד נגד העם הסורי ואת הרס הבתים והתשתיות", אמר. גרבה אף דרש מנשיא ארצות הברית ברק אובמה לקבל אחריות, ברמה האישית וברמה המדינית, לנעשה בסוריה. הוא הוסיף כי גם על מנהיגי אירופה והמדינות המוסלמיות מוטלת אחריות לכך. כמו כן, הוא ציין כי חקירת האו"ם המתוכננת בסוריה חשובה ויצא נגד רוסיה וסין שתומכות בסוריה ומנסות להפחית מחשיבותם של האירועים המתחוללים במדינה. "מה שצריך עכשיו זה התערבות בינלאומית שתעצור את מכונות הירייה של אסד נגד עמנו ותפסיק את ההפצצות נגד אזרחים", אמר ג'רבה.

מפקד כוחות המורדים אידריס אמר כי צפויה תגובה צבאית בשטח, אולם "היא לא תהיה תגמול לפשע נגד האנושות שמבצע בשאר אסד". לדבריו, "הצבא הסורי החופשי ממשיך להתקדם בשטח". הגנרל אף טען כי ההחלטה להוציא לפועל את המתקפה הכימית התקבלה בעקבות ניסיון התנקשות באסד במצעד שהיה ב-8 באוגוסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully