וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנון: לפחות 29 הרוגים בשני פיצוצים בעיר טריפולי

שני פיצוצים גדולים נשמעו ליד מסגדים סוניים, ואחד מהם אירע סמוך לבית ראש הממשלה. חיזבאללה הכחיש את מעורבותו וטען כי מדובר במזימה להגשמת מטרות "האויב הציוני ותומכיו"

צילום: רויטרס עריכה: טל רזניק

שני פיצוצים אדירים, סמוך למסגדים סוניים, נשמעו בצהריים (שישי) בעיר טריפולי שבצפון לבנון - כך דיווחו עדי ראייה וגורמים ביטחוניים במדינה לסוכנות הידיעות רויטרס. לפחות 29 בני אדם נהרגו באירוע. כמו כן, יותר מ-358 בני אדם נפצעו. אחד הפיצוצים אירע סמוך לביתו של ראש ממשלת לבנון, נג'יב מיקאתי. לשכתו הודיעה שהוא ומשפחתו לא שהו באזור בעת הארוע. "ראיתי גופות בתוך מכוניות שרופות", סיפר עד ראייה לאחד הפיצוצים.

עשרות הרוגים ומאות פצועים בשני פיצוצים בטריפולי שבלבנון. רויטרס
"ראיתי גופות בתוך מכוניות שרופות". טריפולי, הבוקר/רויטרס
עשרות הרוגים ומאות פצועים בשני פיצוצים בטריפולי שבלבנון. רויטרס
שר האוצר הלבנוני רמז למעורבות חיזבאללה. טריפולי, הבוקר/רויטרס

שר האוצר הלבנוני, מוחמד ספדי, רמז לכך שהאירוע הוא נקמה של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, על הפיגוע ברובע דאחיה בשבוע שעבר בו נהרגו 22 בני אדם. "מאז הפיצוץ ברובע דאחיה בביירות בשבוע שעבר היו מספר ניסיונות מצד גורמים שיעים לבצע פיגוע נגד גורמים סונים בלבנון", אמר.

חיזבאללה גינה את הפיצוצים וטען בהצהרה מטעמו כי מטרת המתקפה היום היא לפלג את האזור על ידי הסתה לעימותים עדתיים. "שני הפיצוצים הם חלק מתוכנית שמטרתה לזרוע מחלוקת בלבנון ולגרור אותה ללחימה... במטרה לשרת אינטרסים בינלאומיים הרסניים לפלג את האזור ולהטביע אותו באש ובדם", נמסר בהצהרה. עוד נכתב כי מדובר "בפרויקט מתמשך שמטרתו לגרור את לבנון לכאוס ולהגשים את מטרות האויב הציוני ותומכיו".

עשרות הרוגים ומאות פצועים בשני פיצוצים בטריפולי שבלבנון. רויטרס
פינוי הרוגים מזירת הפיצוצים. טריפולי, הבוקר/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
שעות לאחר תקיפת חיל האוויר - פיצוצים בעיר טריפולי. עשן מיתמר מעל מבנה בעיר, היום/מערכת וואלה, צילום מסך

לפני כשבוע נהרגו 22 בני אדם בפיגוע במעוז חיזבאללה בביירות בירת לבנון. הארגון הסוני "גדודי אל-עאישה" קיבל על עצמו אחריות לפיצוץ. בסרטון וידאו שפרסם הארגון, שאינו מוכר, טען אדם רעול פנים שנראה בו כי זוהי הפעם השנייה שבה פוגעים "גדודי אל-עאישה" בחיזבאללה. כמו כן, הוא הבטיח להמשיך לפגוע בארגון, "בעזרת האל".

שר הפנים הלבנוני מרוואן שרבל אמר כי הפיצוץ הוא תוצאה של מכונית תופת שהופעלה בכביש שבין ביר אל-עבד לר'וויס. כלי רכב רבים עלו בלהבות כתוצאה מהפיצוץ. מנהיג המפלגה הפרוגרסיבית-סוציאליסטית, הדרוזי וואליד ג'נבלאט, גינה את "מתקפת הטרור" שבוצעה נגד אזרחים.

שני הפיצוצים בטריפולי מתרחשים כמה שעות לאחר תקיפת מטוסי חיל האוויר יעד טרור מדרום לביירות, בעיירה נועיימה שבדרום לבנון, בתגובה על ירי הרקטות אתמול לעבר צפון ישראל. גורם צבאי הדגיש כי התקיפה התרחשה שבעה קילומטרים מהבירה הלבנונית. מדובר צה"ל נמסר כי זוהתה פגיעה מדויקת במטרה וכי כל מטוסינו שבו בשלום לבסיסם. דובר צה"ל, תת-אלוף יואב (פולי) מרדכי אמר כי התקיפה "מהווה תגובה לירי תלול המסלול לעבר שטח מדינת ישראל, והיא מסר ברור של צה"ל וישראל למקבלי ההחלטות בלבנון בהם אנו רואים אחראים לירי אמש".

(עדכון ראשון 13:52)

לקריאה נוספת:
"7 קילומטרים מביירות": צה"ל תקף בתגובה לשיגור הרקטות
פיצוץ במעוז חיזבאללה בביירות; "22 הרוגים במקום"

העיר טריפולי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully