וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בריטניה מפעילה תחנת ריגול במזרח התיכון"

לפי דיווח ב"אינדיפנדנט" המתבסס על הדלפותיו של אדוארד סנודן, מידע מרשתות הטלפון והאינטרנט המועבר בכבל תת-ימי מנוטר ומועבר לארגוני מודיעין במערב. מיקום התחנה לא נחשף

בריטניה עוקבת אחר כתובות דואר אלקטרוני, שיחות טלפון ונתוני גלישה באינטרנט במזרח התיכון, עבור סוכנויות מודיעין מערביות – כך לפי דיווח הלילה (שישי) של העיתון הבריטי "האינדיפנדנט", המתבססים על מסמכים שהדליף אדוארד סנודן, האמריקני שעבד בעבר עבור המודיעין בארצו. על פי הדיווח, תחנת המעקב מסוגלת לנטר מידע המועבר בכבל אופטי תת-ימי שנמצא באזור. העיתון הבריטי לא חשף את מיקומה המדויק של התחנה.

מטה הסוכנות לביטחון לאומי NSA  בעיר פורט מיד, מרילנד, ארה"ב. AP
הצורך בריגול במזרח התיכון גבר לאחר פיגועי ה-11 בספטמבר. מטה הסוכנות לביטחון לאומי/AP

על פי הדיווח, המידע שעבורו מתבצע המעקב מועבר למטה התקשורת הממשלתי בעיירה צ'לטנהאם שבדרום האי הבריטי, שם חולקים אותו עם הסוכנות לביטחון לאומי האמריקנית (NSA). ממשלת בריטניה, כך לפי "האינדיפנדנט", טוענת כי תחנת המעקב ממלאת תפקיד חשוב ביותר בלחימה בטרור ומספקת מידע על כוונות לבצע מתקפות ברחבי העולם. המעקבים אחר גורמים במזרח התיכון נעשו נחוצים יותר עבור ארגוני המודיעין מאז מתקפת הטרור שאירעה ב-11 בספטמבר 2011.

שר החוץ הבריטי לשעבר דיוויד מיליבנד היה זה שחתם על צו שאישר את הפעלתה של התחנה. הצו אפשר למטה התקשורת הממשלתי לאסוף מידע על "כוונות פוליטיות של כוחות זרים", טרור, הפצת נשק, חברות צבאיות פרטיות וכן הונאות פיננסיות.

הדיווח בא על רקע עיכובו בתחילת השבוע של דיוויד מירנדה, בן זוגו של עיתונאי "הגרדיאן" הבריטי גלן גרינוולד, שהיה הראשון שחשף את פרשת המעקבים ואת מסמכיו של סנודן. מירנדה, אזרח ברזיל בן 28, עוכב בשעה שנחת בנמל התעופה הית'רו בלונדון. הוא נחקר במשך כתשע שעות ושוחרר, אולם מסמכים שהיו בידו וכן מחשבו האישי הוחרמו.

לאחר מעצרו מסרה משטרת בריטניה כי בדיקתו הייתה "הכרחית ופרופורציונלית" וכי הוצע לו ייעוץ של עורך דין. "לא הוגשה כל תלונה עד כה" בקשר לאירוע, נמסר מהמשטרה. אמש התייחס גם ארגון הביון הבריטי, ה"סקוטלנד יארד" לפרשה, והודיע כי המסמכים שהוחרמו ממירנדה "רגישים מאוד", וכי אם ייחשפו, הם עלולים לסכן חיי אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully