וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפגעת חרדה מהרקטות בצפון: "לא יכולה להתמודד"

קובי מנדל

23.8.2013 / 0:01

הרקטות שנפלו בגליל המערבי הפרו שנתיים של שקט. "נכנסתי לחרדה, בכי, צעקות והקאות", שחזרה תושבת שלומי. בגשר הזיו סיפרו: "מזל שלא היינו בבית כי כל החלונות התנפצו"

צילום: אדריאן הרבשטיין, ערן גילווארג, לע"מ, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

לראשונה זה שנתיים, שוגרו אמש (חמישי) רקטות לעבר ישראל מלבנון – דבר שהחזיר את התושבים באזור הגבול למראות הקשים והמוכרים מדי. בקיבוץ גשר הזיו הסמוך לנהריה, שם אותרו שרידים של רקטה - אשר פערו בור בעומק של כ-40 ס"מ, העידו רבים על בהלה בעקבות המקרה. אף שבצה"ל מעריכים כי לא צפויה הסלמה, בגליל המערבי כבר נרשמו ביטולים של נופשים.

עוד באותו נושא:
4 רקטות נורו לגליל המערבי, כיפת ברזל יירטה אחת
הערכות בישראל: חיזבאללה לא עומד מאחורי הירי
נתניהו על הירי מלבנון: "נפגע במי שיפגע בנו"

קטיושות בצפון. אדריאן הרבשטיין
ילדים סקרנים באזור הנפילה/אדריאן הרבשטיין

"הייתי כמה מטרים מהמקום", סיפר לוואלה! חדשות צביקה בן ה-20, תושב קיבוץ גשר הזיו. "שמעתי שריקה אבל לא הבנתי אם זה מטוס או לא. מיד אחר כך שמעתי בום נורא גדול". הרקטה התפוצצה במרכז הכביש הפנימי בין בתי המגורים וגרמה לנזק למבנים שבסביבה. כמו רבים אחרים, גם צביקה סיפר שהאזעקה נשמעה רק אחרי הנפילה. "נכנסתי למקלט, וכשיצאתי החוצה ראיתי עשן ורסיסים. זה היה מפחיד מאוד והבנתי שזו קטיושה ולא משהו אחר", הסביר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"זה היה מאוד מפחיד"

גל אבירם, תושב הקיבוץ, הגיע למקום הנפילה, אחרי ששהה בחדר הביטחון בבית דודיו. "קיבלנו הודעות שנפל טיל ליד הבית שלנו. הגענו לשם וראינו שכל החלונות התנפצו. מזל שלא היינו בבית כי כל החלונות התנפצו על המיטות", אמר. הפיצוץ תפס את עוזי דוד במקלחת – ולמרבה המזל אחת מבנותיו התעשתה והעבירה את אחיה למרחב המוגן. "הבת שלי הרימה את הילד הקטן ולקחה אותו לממ"ד. הייתי צריך להישאר רגוע בשביל הילדים", סיפר.

אורטל סבירסקי, שבנה ובעלה היו במבנה סמוך למקום שבו הייתה אמרה כי אחרי הפיצוץ היא רצה לבדוק מה שלום יקיריה. "ראינו רסיסים וזכוכיות ושהכל נשבר. זה היה מאוד מפחיד בעיקר משום שהייתי לבד בבית ולא עם המשפחה שלי", סיפרה. הרולד סבירסקי אמר אף הוא שבביתו נגרם נזק רב.

קטיושות בצפון. אדריאן הרבשטיין
חבלני משטרה באזור אחת הנפילות/אדריאן הרבשטיין

אופל קקון, תושבת שלומי, שהוגדרה כנפגעת חרדה בעקבות הנפילות, סיפרה על שעברה ברגעים המותחים. "הגענו בדיוק מביקור משפחתי בבאר שבע, ופרקנו את המזוודות", אמרה, "אנחנו רגילים לשמוע בומים בשלומי, אבל הפעם היו פיצוצים ואז אזעקה. נבהלתי, נכנסתי לחרדה, בכי, צעקות והקאות. ההורים שלי ידעו שלבד לא אוכל להתמודד עם זה, אז הזמינו לי אמבולנס שפינה אותי למיון". קקון הסבירה כי מה שיעזור לה כעת הוא טיפול פסיכולוגי.

לנוכח התערערות המצב הביטחוני, החליטו חמישית מהנופשים בכפר הנופש אכזיב לשוב לבתיהם. מנהל אתר הנופש ששי שמש אמר לוואלה! חדשות כי למרות הביטולים, הוא אינו מודאג. "עד כה התפוסה במקום הייתה מלאה". ראש המועצה האזורית מטה אשר, יהודה שביט, שבשטחה נפלו הרקטות, אמר לוואלה! חדשות שניתנו לתושבים הנחיות לשמור על ערנות תוך כדי חזרה לשגרה. "אני יודע להגיד שנפלו רקטות בשניים מהיישובים שלנו, אשר פגעו לשמחתי רק בציוד. "אנחנו נמצאים בסוף החופש הגדול ומקווים שלקראת החגים הכל יהיה בסדר".

אופל קקון, נפגעת חרדה מירי הרקטות לעבר ישראל. ערן גילווארג
"אמבולנס פינה אותי למיון". קקון/ערן גילווארג
בית שנפגע מנפילת רקטה מסוג קטיושה. טל אנגלנדר
נזק לאחד הבתים/טל אנגלנדר

(עדכון ראשון: 21:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully