וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: איים ברצח על אנשי ציבור וידוענים בפייסבוק

גלעד גרוסמן

22.8.2013 / 13:12

עמוס כהן, בן 50 ממבשרת ציון, נאשם שאיים בין היתר על הדוגמנית גלית גוטמן, על ציפי לבני ויאיר לפיד ועל פולטיקאים נוספים. "רצחתי 2 אנשים, יש סיכוי שארצח בפעם השלישית"

צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל

לבית משפט השלום בתל אביב הוגש היום (חמישי) כתב אישום נגד עמוס כהן, בן 50 ממבשרת ציון, בגין שורה של עבירות איומים. זאת, לאחר שלטענת הפרקליטות איים לרצוח שרים, חברי כנסת וידוענים. בנוסף, הוא נאשם שאיים על השופט שדן בעניינו לאחר שנעצר.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכת דין הילה יוגב מפרקליטות מחוז תל אביב, כהן התהדר כי רצח שני אנשים בעברו וכי הוא עלול לרצוח אדם שלישי. הוא אף השתמש בחשבון פייסבוק בכינוי "עמוס כהן (הרוצח)". בנובמבר האחרון החל לשלוח איומים לשורה ארוכה של אנשים, בהם השרים ציפי לבני ויאיר לפיד, חברי הכנסת נחמן שי, מרב מיכאלי וזהבה גלאון, הדוגמנית גלית גוטמן וכן דוגמנית נוספת ששמה אסור לפרסום.

מכתב האישום עולה כי תחילה שלח כהן הועדה לחבר הכנסת נחמן שי, שבה אמר כי הם שכנים, וצירף קישור להחלטת מעצר בעניינו, ש בה נכתב: "הוא מרבה לחשוב על רצח ויש סיכוי שירצח בשלישית". בהמשך שלח הודעות מאיימות לחברות הכנסת יפעת קריב וגילה גמליאל.

עוד נטען בכתב האישום, כי כהן שלי הודעה לחברת הכנסת מרב מיכאלי, בה כתב: "שלום לך מירב. אני עמוס כהן הרוצח מבשרת ציון והרצח האחרון שלי זה היה יחד עם חבר שלי שהוא בן של שופט. ושנינו רוצחים סידרטיים. ודרך אגב את ובעלך זוג ממש יפים ראיתי אותכן לפני שבועיים. ואתם מכסימים". (השגיאות במקור – ג.ג). בהמשך שלח כהן הודעות מאיימות גם לדוגמנית ומגישה גלית גוטמן ולחבר הכנסת אופיר אקוניס. הוא גם כתב הודעה בה איים לרצוח את שר האוצר יאיר לפיד על גבי "קיר" הפייסבוק של חבר הכנסת זאב אלקין.

עמוס כהן החשוד באיומים על דוגמנית מוכרת בהארכת מעצר , אוגוסט  2013. דרור עינב
כהן בהארכת מעצרו/דרור עינב

בנוסף, כהן מואשם בכך שאיים על שופט בית משפט השלום בתל אביב, שמאי בקר, שדן בהארכת מעצרו. על פי כתב האישום, אמר כהן לשופט בקר: "אני רצחתי שני אנשים, ויש סיכוי שארצח בפעם השלישית, ויש סיכוי שזה יהיה אתה".

הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. מבקשת המעצר עולה כי כהן הודה ששלח את ההודעות, וכי יש לו עבר פלילי נרחב, בעיקר בעבירות סמים, והוא אף הורשע בעבר בהריגה ונידון בסך הכול ל-14.5 שנות מאסר. "ממעשיו נשקפת מסוכנות, נוכח התעוזה הרבה במעשיו, בכך שלא בחל לפרסם איומי רצח בכתב נגד אנשי ציבור רבים, ואף איים על שופט בעת דיון מעצר שנערך בעניינו, כל זאת כשהוא מתהדר בכך שרצח בעבר שני אנשים", נכתב בבקשת המעצר.

בית המשפט הורה על המשך מעצרו בתנאי אשפוז בבית חולים פסיכיאטרי. זאת לצורך הסתכלות ומתן חוות דעת פסיכיאטרית, שתקבע אם הוא כשיר לעמוד לדין ואם היה אחראי למעשיו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"מדובר בפרובוקציה"

הדוגמנית המפורסמת ששמה אסור לפרסום הגישה לפני כשבוע וחצי תלונה במשטרה במרחב ירקון בתל אביב, ולפיה כהן כתב בדף הפייסבוק שלה: "אני עמוס כהן הרוצח ואני רצחתי שני אנשים ואת מה זה מתאימה להיות השלישית שאני ארצח". הדוגמנית התייחסה ברצינות לדברים ומיהרה לפנות למשטרה.

כהן מכנה עצמו "הרוצח", אך למעשה הוא הורשע בהריגה בשנת 2005. הוא ריצה חמש שנות מאסר וחצי ושוחרר בתום ניכוי שליש מעונשו. בעבר הוא טען כי היה מעורב ברצח שאירע בירושלים, אולם בתום חקירה סגרה המשטרה את התיק נגדו מחוסר ראיות.

סניגוריתו של כהן, עורכת הדין יעל פינקלמן, מסרה בשמו בדיון בהארכת מעצרו שהתקיים החודש: "אין שום דבר במלל שמרשי כתב לדוגמנית ולאחרים. הוא אומר את הדברים לכולם, מדובר בפרובוקציה. הוא כתב את הדברים בקיר הפייסבוק שלו וגם בזה של רבים אחרים. זה מעניין רק אם מדובר באנשי ציבור וכדאי שהמשטרה תקדיש משאבים לטיפול בפשיעה ולא בסיפור חסר כל טעם שכזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully