וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלה לישראל כץ: תחום ה"תשתיות" יעבור לשר שלום

21.8.2013 / 23:00

הממשלה תאשר את שינוי שם משרדו של שלום ל"משרד התשתיות". זאת לאחר שבקדנציה הקודמת סיפח שר התחבורה את התחום למשרדו. כץ: "הצבעתי נגד שחרור מחבלים ועכשיו מגיע העונש"

הקרב בין השרים ישראל כץ וסילבן שלום הסתיים בניצחונו של האחרון: הממשלה תאשר ביום ראשון הקרוב כי משרדו של שלום ייקרא כבעבר "משרד התשתיות", במקום "משרד האנרגיה והמים", ואילו משרדו של ישראל כץ ייקרא "משרד התחבורה", במקום "משרד התחבורה והתשתיות", כפי שהוא נקרא כיום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קרב יוקרה על הזכות להשתמש בשם. שלום וכץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

בין השניים התחולל קרב יוקרה על הזכות להשתמש בשם "משרד התשתיות", שסיפח כץ למשרדו בקדנציה הקודמת. זאת בעקבות החלטתו של השר עוזי לנדאו לשנות את שם משרדו באותה קדנציה מ"משרד התשתיות הלאומיות" ל"משרד האנרגיה והמים". בהצעת המחליטים שהופצה הערב (רביעי) לשרי הממשלה, ואשר עותק ממנה הגיע לידי וואלה! חדשות, נכתב כי התשתיות הלאומיות - הגז, החשמל והמים - נמצאות בפועל באחריותו של שלום, ולפיכך ישונה שם משרדו בהתאם.

העיתוי שבו עובר שם המשרד של כץ אל משרדו של שלום, בתמיכת ראש הממשלה בנמין נתניהו, אינו מקרי: בשבועות האחרונים ניהל כץ מדיניות עצמאית, שנתפסה על ידי נתניהו כלעומתית. במקרה אחד הוא הצביע נגד שחרור האסירים הפלסטינים. בפעם אחרת ביקש כץ לכונן ועדת חקירה שתבדוק את התנהלות מטה הבחירות של הליכוד, באופן שעלול להביך גם את נתניהו עצמו.

"מדובר באיתות מנתניהו"

גורם במערכת הפוליטית העריך הערב כי מדובר באיתות שמבקש ראש הממשלה לשלוח לאחד משריו הבכירים: "אולי נתניהו חש כי למרות שנתן לישראל כץ את תיק התחבורה הבכיר, ולמרות ששמר שלא יהיה קיצוץ בפרויקטים של התחבורה בפריפריה, ישראל לא השיב לו טובה. זה איתות קטן אך איתות", אמר הגורם.

לעומת זאת, בין נתניהו לשלום נרשמת בשבועות האחרונים התחממות ביחסים: שלום נמנע בהצבעה על שחרור האסירים, וגיבה את ראש הממשלה במספר הזדמנויות. כאשר ציין שלום את יום הולדתו ה-55 לפני כמה שבועות, הגיש לו נתניהו עוגה באמצע ישיבת הממשלה. השניים היו עד לאחרונה יריבים מרים, ולכן גם אם מדובר בקרב על כבוד ואגו בלבד, שכן בהעברת שם המשרד אין משמעות של ממש, הרי שניתן לראות בדבר אקט של רצון טוב מצדו של נתניהו כלפי שלום.

"הצבעתי בממשלה נגד שחרור מחבלים רוצחים כתנאי לפתיחת המשא ומתן. היה לי אפילו ויכוח עם ראש הממשלה. ובכן, עכשיו מגיע "העונש", אמר כץ בתגובה למהלך, והוסיף: "אני מתכוון להמשיך ולהצביע נגד שחרור רוצחי יהודים בכל עת שהנושא יעלה. אמשיך להוביל את מהפכת התשתיות והרפורמות בדיוק כמו שעשיתי עד עכשיו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully