וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ בן אליעזר: "למובארק 9 נשמות, אני שמח בשבילו"

21.8.2013 / 17:04

ידידו הטוב של נשיא מצרים לשעבר התייחס במשדר וואלה! לשחרורו מהכלא של "אדם שתרומתו לייצוב המזרח התיכון הייתה אדירה". הוא לא חסך ביקורת מארה"ב: "לא קוראים את המפה"

יח"צ - חד פעמי

"אני שמח בשביל מובארק, יש לו תשע נשמות אבל הוא חי ותוסס. אני מאחל לו חיים ארוכים", כך התייחס היום (רביעי) ח"כ בנימין (פואד) בן אליעזר במשדר וואלה! חדשות לשחרורו הצפוי מהכלא של נשיא מצרים לשעבר. "חלקו בייצוב המזרח התיכון, במהלך 31 שנות שלטונו, הוא אדיר", הוסיף בן אליעזר בשבחו של האדם אותו הגדיר "לאומן ערבי, פטריוט מצרי, אדם שאהב את מצרים והעריץ אותה".

בית המשפט בקהיר הורה לשחרר ממעצר את חוסני מובארק

לדבריו, הציבור במצרים מתחרט בדיעבד על הדחתו של מובארק. "רוב העם המצרי מבין שאלה שהוא העדיף על פני מובארק, ניסו להוביל אותו מדיקטטורה צבאית לדיקטטורה איסלאמיסטית. הם הבינו שיגיעו למצב דומה לזה של משמרות המהפכה באיראן, רק בנוסח סוני. לא בכדי קמו ושחררו אותו", אמר. "אסור להתבלבל", המשיך, "מי ששחרר את מובארק זה שר ההגנה סיסי שאותו מינה מורסי, אלה תעתועי הגורל".

נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק. קהיר, אפריל 2013. רויטרס
"לאומן ערבי, פטריוט מצרי, אדם שאהב את מצרים והעריץ אותה", שיבח אותו בן אליעזר. מובארק/רויטרס

ח"כ בן אליעזר, שהיה מיודד עם מובארק בתקופת שלטונו במצרים, הוסיף ביקורת כלפי ידידתה המשותפת של ישראל ומצרים. "יכול מאוד להיות שיש לאמריקנים כוונה טובה, אבל הם לא מבינים את מה שקורה במזרח התיכון. לצערי הגדול, המערב כולו לא קורא נכון את התמונה, ומתלהב מבחירות דמוקרטיות, אלא שבתוך בחירות דמוקרטיות גם צמחו במהלך ההיסטוריה מנהיגים נוראים".

מובארק, בן 85, נעצר אחרי הדחתו בהפיכה העממית של 2011, והואשם בעבירות שחיתות ובאחריות לרצח מפגינים. הוא נידון למאסר עולם, אך בית המשפט קיבל את הערעור שהגיש והורה לערוך לו משפט חוזר. מובארק עדיין מואשם באחריות משותפת עם כמה משריו לרצח 800 מפגינים. הדיונים במשפטו החוזר נדחו שוב ושוב, רק ביום שבת האחרון בוטל שימוע נוסף בעניינו, בשל המהומות האלימות במסגד אל-פתאח בקהיר. הדיון הבא במשפט נקבע ל-25 באוגוסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully