וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט בקהיר הורה לשחרר ממעצר את חוסני מובארק

21.8.2013 / 15:30

מקורות ביטחוניים אמרו כי בית המשפט בקהיר הורה לשחרר את הנשיא לשעבר, אחרי שבוטל האישום נגדו במעשי שחיתות. לא ברור מתי ישוחרר. התביעה הודיעה כי אין בכוונתה לערער

יח"צ - חד פעמי

בית המשפט בקהיר הורה בצהריים (רביעי) לשחרר ממעצר את נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק – כך אמרו מקורות ביטחוניים ומשפטיים במדינה. שלשום אמר פרקליטו של מובארק, פריד א-דיב, כי התביעה זיכתה את מרשו מכתב האישום שהוגש נגדו בגין שחיתות, ולכן נמסר כי אין עוד טעם להחזיק את הנשיא לשעבר בבית הכלא.

התובע המופקד על הפרשה הודיע כי אין בכוונת התביעה להגיש ערעור. "ההחלטה שהתקבלה היום על שחרורו של מובארק היא סופית והתביעה לא יכולה לערער על כך", אמר השופט אחמד אל-בחראווי. לא ברור מתי ישוחרר מובארק ואם הוא יישלח למעצר בית. לדבריו פרקליטו, מובארק ישוחרר "היום או מחר".

מובארק, בן 85, נעצר אחרי הדחתו בהפיכה העממית של 2011, והואשם בעבירות שחיתות ובאחריות לרצח מפגינים. הוא נידון למאסר עולם, אך בית המשפט קיבל את הערעור שהגיש והורה לערוך לו משפט חוזר.

מובארק עדיין מואשם באחריות משותפת עם כמה משריו לרצח 800 מפגינים. הדיונים במשפטו החוזר נדחו שוב ושוב, רק ביום שבת האחרון בוטל שימוע נוסף בעניינו, בשל המהומות האלימות במסגד אל-פתאח בקהיר. הדיון הבא במשפט נקבע ל-25 באוגוסט.

נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק, בבית המשפט עם פתיחת משפטו החוזר, 11 במאי 2013. AP
טרם נקבע אם מובארק יישלח למעצר בית עד תום הדיונים במשפטו/AP

על פי החוק במצרים, הנשיא המודח, שנעצר לפני כשנתיים, אמור היה להשתחרר מבית הכלא מכיוון שנקבע לו משפט חוזר ולא תלוי נגדו כתב אישום חדש. אך בחודש אפריל השנה הוגש נגדו אישום חדש, בו נטען כי הנשיא לשעבר מעורב בפרשת שחיתות נוספת, ולפיכך הוא נשאר במעצר. בחודשים האחרונים גברו הקולות שדרשו לשחרור הנשיא לשעבר, הסובל מסרטן בלבלב.

מובארק עצור בבית הכלא טורה מדרום לקהיר, באותו מתקן שבו מוחזקים כמה מבכירי תנועת "האחים המוסלמים" שנעצרו אחרי הדחת הנשיא מוחמד מורסי בחודש שעבר. מורסי עצמו נחקר במיקום לא ידוע, בחשד שנעזר בחמאס כדי לתכנן את בריחתו מהכלא בימי הדחת מובארק. בין השאר דווח כי כתב האישום המגובש נגדו כולל קנוניה לרצח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully