וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חינוך רע: האם, הבת ושני האחים מואשמים בסחיטה

גלעד גרוסמן

21.8.2013 / 21:06

כתב אישום הוגש נגד שני האחים לבית ענו בעבירות של סחיטה באיומים של גברים אשר אחותם טענה כי הוטרדה על ידם. אותה האחות ואם המשפחה הואשמו לפני מספר חודשים בעושק קשישים

ארבעה חודשים לאחר שהוגש כתב אישום נגד רוזה ואורטל ענו בגין עושק קשישים, הוגש היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום נגד חמישה צעירים מתל אביב וחולון, הנאשמים בעבירות של סחיטה באיומים וכליאת שווא. במרכז כתב האישום הזה עומדת שוב אורטל ענו, כשהפעם הנאשם שלצדה הוא אחיה ברו בן ה-32. לטענת הפרקליטות, ענו טענה שהוטרדה מינית על ידי המתלוננים בתיק, ואז ברו, אח נוסף ושני הנאשמים האחרים סחטו מהם כסף, כשבאחד המקרים הכו את המתלונן ואף איימו עליו באקדח.

אורטל ענו החשודה בעושק קשישים. חטיבת דובר המשטרה
ממשיכה להסתבך. אורטל ענו/חטיבת דובר המשטרה

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכת הדין רוזי כבאז מפרקליטות מחוז תל אביב, בין ענו למתלונן הראשון היה קשר ידידותי שהסתיים לפני כמה שנים. לפני כשלוש שנים נכחו השניים בחתונה של מכרה משותפת, ובסיומה הסיע המתלונן את ענו לביתה. לאחר מכן סיפרה ענו לאחיה כי במהלך הנסיעה המתלונן נגע בה, והם החליטו לסחוט אותו.

לטענת הפרקליטות, ביום למחרת התקשר האח ברו למתלונן, אמר לו שאחותו נפגעה ממנו בערב הקודם וביקש ממנו לספר לו את כל מה שאירע בנסיעתם המשותפת. במהלך השיחה אמר לו ברו כי "אם לא יסדרו את העניין הזה, זה לא יגמר בטוב". המתלונן התקשר לאדם שהוא מכיר, וביקש ממנו שיתווך בינו לבין ברו. המתווך וברו סיכמו שהמתלונן ישלם 60 אלף שקל כדי לסיים את הפרשה, והמתלונן שילם את הכסף.

הצמיד אקדח לכרית וכיוון אל המתלונן: "תנו לי להוריד אותו!"

במקרה השני בכתב האישום נטען כי אורטל הכירה אדם נשוי במהלך מפגשים חברתיים ונוצר ביניהם קשר ידידותי. בהזדמנות אחת לקראת סוף שנת 2011 או תחילת שנת 2012השניים אף התנשקו. היא סיפרה לשני אחיה על המקרה, והם החליטו לסחוט את המתלונן. אח נוסף של השניים התקשר למתלונן וביקש ממנו להגיע לכתובת בחולון לעזור לו בבדיקת רכב שהוא מעוניין לקנות כביכול. מכיוון שהמתלונן עסק במכירות רכבים, הוא הסכים.

כאשר המתלונן הגיע למקום אמר לו אחד הנאשמים האחרים כי האח מעונין לשאול אותו כמה שאלות והם הלכו לדירתו של הנאשם. בתוך הדירה הותקף המתלונן על ידי ארבעת הנאשמים והאח הנוסף. האחים לבית ענו הטיחו במתלונן כי "הלך עם אחותם" ואיימו עליו שיפגעו בו, במשפחתו ובילדיו. המתלונן החל לבכות, התחנן על חייו, ביקש שיניחו לו. בשלב מסוים שלף ברו אקדח, הצמיד אותו לכרית וכיוון אותו אל המתלונן ואמר "תנו לי להוריד אותו, אני אדפוק בו איזה כדור, אוריד אותו. תזוזו רגע שניה אחת".

עוד נטען בכתב האישום, כי לאחר מכן התקשרו האחים אל אורטל, שהגיעה לדירה. הנאשמים ערכו עימות בינה לבין המתלונן, והיא סיפרה שאכן היא והמתלונן התנשקו. הנאשמים המשיכו לאיים על המתלונן במשך למעלה מחצי שעה, ואף דרשו ממנו שיעזוב את הארץ. לאחר שהמתלונן עזב את הדירה הוא נפגש עם אחיו, שהתקשר לאחר מכן לברו ואמר לו כי אחיו לא ייפגש עמו, לא ישלם לו, וישקול לפנות למשטרה אם יצרו אתו קשר פעם נוספת. אולם, בתחילת מאי השנה הושארה הודעה מאיימת בטלפון של המתלונן, בה נאמר לו כי הוא נדרש לשלם כסף - אחרת מה שהיה בדירה "יהיה קטן לעומת מה שיהיה לו". בחודש שעבר שוב קיבל המתלונן שיחת טלפון, בה איימו על ילדיו.

הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרם של חמשת הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. מבקשת המעצר עולה כי ברו ענו מרצה כעת עונש של 18 חודשי מאסר לאחר שהורשע בעבירה של סחיטה בכוח. נגד אורטל מתנהל כיום משפט נוסף, בו היא נאשמת יחד עם אמה רוזה בעושק קשישים חסרי אונים ובהתעללות בהם. על פי כתב האישום, ניצלה האם את מצבו הבריאותי של אחד משכניה ויחד עם בתה היא השתלטה על דירתו וחסכונותיו. כמו כן, השתיים נאשמות בכך שגנבו כסף מקשישים שהאם טיפלה בהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully