וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האשים את אחיו התאום בחשדות נגדו - ושוחרר ממעצר

גלעד גרוסמן

21.8.2013 / 12:55

נאשם בהחזקת נשק שוחרר לאחר שפרקליטיו טענו כי הדנ"א שנמצא על הנשק שייך למעשה לאחיו התאום. הפרקליטות טענה כי אין הוכחה שמדובר בתאומים זהים, אך השופט החליט לשחררו

בית משפט השלום בפתח תקווה הורה אתמול (שלישי) לשחרר ממעצר נאשם בהחזקת נשק, לאחר שפרקליטיו טענו בדיון כי הדנ"א שנמצא על הנשק שייך למעשה לאחיו התאום של הנאשם. "בנסיבות אלה, אני סבור שיקשה על המבקשת להוכיח מתוך חומר הראיות כי אכן האקדח שייך למשיב", כתב השופט דוד שוהם בהחלטתו.

לפני כשבוע הוגש לבית המשפט כתב אישום נגד מוחמד ג'אבר, בן 24 מטייבה, בגין עבירה של החזקת נשק שלא כדין. זאת, לאחר שברכב - שבו נסע עם אחיו בתחילת השנה, נמצא אקדח FN ובו מחסנית ריקה. הפרקליטות גם ביקשה להאריך את מעצרו של ג'אבר עד תום ההליכים המשפטים נגדו. מבקשת המעצר עולה כי על פסי הדריכה של האקדח נמצא דנ"א של ג'אבר. הוא הכחיש בחקירה כל קשר לאקדח, אולם לא הצליח להסביר את הימצאות הדנ"א.

בדיון אתמול הפתיעו פרקליטיו של ג'אבר, עורכי הדין אורי בר עוז ונדיר ברנסי, את הפרקליטות, וטענו כי לג'אבר אח נוסף, תאום זהה. משמעות הדבר היא שלשניים אותו דנ"א ולכן, טענו, לא ניתן להרשיעו. לאחר שהציג הנאשם את תעודת הזהות של אחיו, לו תאריך לידה זהה, טענה הפרקליטות כי אין הוכחה שמדובר בהכרח בתאומים זהים, וכי הדבר צריך להתברר במשפט. השופט שוהם קבע כי הדנ"א עשוי להוכיח שהאקדח שייך לאח השני, ולאור העובדה שג'אבר נעדר עבר פלילי ולא ביצע עבירות נוספות מאז שנמצא האקדח, אין סיבה שיישב במעצר בזמן שמשפטו מתנהל. הוא אף קבע כי אין סיבה להורות על מעצר בית, אלא הסתפק בערבויות כספיות.

התקרית מזכירה אסטרטגיית הגנה ממשפט אחר, בו דניאל מעוז שהורשע ברצח הוריו בירושלים טען כי אחיו התאום הוא שביצע את הרצח. לטענת פרקליטיו של מעוז, כשיצא מהשירותים בבית הוריו, הוא ראה את מי שלטענתו רצח אותם ונאבק בו. תוך כדי המאבק, הבין דניאל - לדבריו - כי מדובר באחיו התאום ניר. לטענת הפרקליטים, ניר איים על דניאל שלא יגלה שהוא הרוצח. באחד הדיונים בעניינו קרא לעבר אחיו התאום, ניר, "מסכנים ההורים, חתיכת אפס. הוא הרוצח, תתנו חיבוק לרוצח". בעדות אחרת אמר "אני יודע מה ניר עשה ומה הוא מסוגל לעשות. אני מת מפחד ממנו".

2 מאסרי עולם מצטברים לדניאל מעוז בגין רצח הוריו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully