וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסומת הציעה הנחה להורי תלמידים מצטיינים - והוסרה

19.8.2013 / 20:25

חברת "דונה" הציעה 5% הנחה ברכישת דירה בפרויקט חדש, אולם גררה תגובות זועמות מצד הורים ומורים שטענו כי מדובר בקמפיין ציני. "גם בשיווק צריכים להיות גבולות"

המאבק הצליח, וקמפיין שיווק הדירות להורי תלמידים מצטיינים הוסר: מספר שבועות לאחר הפרסום בוואלה! חדשות, ובעקבות פניות לרשות השנייה ולחברת הבנייה עצמה, הורידה בימים האחרונים הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו את פרסומת הרדיו של חברת הבנייה "דונה", הקוראת להורים להביא תעודות הצטיינות של ילדיהם ולקבל הנחה ברכישת דירה. הקמפיין השנוי במחלוקת גרר ביקורת נוקבת מצד אנשי חינוך שטענו שמדובר בהפיכה של ציונים למוצר מסחרי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפיכת ציונים למוצר מסחרי. הפרסומת מעוררת המחלוקת של חברת "דונה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעקבות פנייתם של מספר הורים, פנה ח"כ איציק שמולי (העבודה) לרשות השנייה האחראית על תחנות הרדיו האזוריות, וביקש להוריד את הפרסומת לאלתר: "הפרסומת והמסרים שעולים ממנה הם פשוט אבסורד שאתה לא יודע אם לצחוק או לבכות כשהיא מושמעת. בעקבות פניות של הורים מזועזעים אלי, פניתי ישירות לשי באב"ד, מנכ"ל הרשות השנייה, שיטפל בנושא", אמר שמולי. "אני מודה לשי שלא היסס לרגע והפרסומת המקוממת הזאת הוסרה מהשידור במהרה. לא ייתכן שאלו התכנים שנהיה חשופים אליהם מהרדיו, אני מתכוון להמשיך ולהיות ער ורגיש לנושא", הוסיף.

לפני כחודש פורסם כי הקמפיין שהשיקה החברה לפרויקט דירות בראש העין קורא להורים להציג תעודת הצטיינות של אחד מילדיהם ולקבל בתמורה 5% הנחה ברכישת דירה. כאשר נשאלו נציגי החברה מהו ממוצע מצוין, אמרו כי מדובר בתעודה שהממוצע בה הוא 90 ומעלה, לא משנה באיזו כיתה לומדים הילד או הילדה. הקמפיין של החברה כולל פרסומות באינטרנט וגם קמפיין ברדיו האזורי. בפרסומת ברדיו נשמע ילד קורא: "אמא, אבא, הוצאתי ממוצע 89 בתעודה!", ובתגובה אומרים ההורים: "תתבייש לך" ו-"תמיד ידענו שלא יצא ממך כלום". לאחר מכן מופיעים פרטי המבצע.

"גם בשיווק צריכים להיות גבולות"

גילי רומן, מחנך בכפר הירוק וממקימי "תנועת המורים החדשה", הוביל את המאבק נגד הקמפיין. "זה קמפיין ציני בצורה יוצאת דופן", הוא אומר היום לוואלה! חדשות. "נשאלת השאלה איזה הורה שפוי ירצה לגור ליד אנשים שקמפיין כזה מדבר אליהם. אני שמח שהפרסומת הורדה. במקרה הזה באמת נחצה הרף ונגמרה הבושה. את הדבר הכי משפיל שאפשר לעשות לילד הפכו לפרסומת. גם בשיווק צריכים להיות גבולות".

בשבועיים האחרונים פנתה תנועת המורים באמצעות עורך הדין הרן רייכמן למשרד הבינוי והשיכון ולשר אורי אריאל, בדרישה שיורידו את דירוג החברה כחברה קבלנית, אם לא תסיר את הקמפיין הפוגעני. פניות נוספות הגיעו לחברה ולרגולטורים מכיוונם של הורים, מורים, המועצה לשלום הילד וכאמור ח"כ שמולי.

מחברת "דונה" נמסר בתגובה: "צר לנו על החלטת הרשות השנייה ואנו נבדוק את כל הכלים העומדים לרשותנו כדי לשנות אותה, כולל כלים משפטיים. נראה שהמדינה נסחפה בטרנד שהציונים באמת לא חשובים, ויעידו על כך מבחני המיצ"ב שבוטלו. הציבור אליו אנו פונים מבין את ערכה של השגיות, חרף גל של פופוליזם ששוטף את המדינה. כמות האנשים שהשתתפו במבצע והציגו תעודות הם ההוכחה לכך".

הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו נמצאת בימים אלה בפגרה ולכן לא ניתן היה להשיג את תגובתה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully