וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעם ב-124 שנה: קרנף שחור נולד בגן חיות בארה"ב

19.8.2013 / 10:07

הקרנף, מסוג מזרח-אפריקני, נולד בגן החיות באטלנטה. "זהו זן נכחד שראוי לאור הזרקורים", אמר מנהל גן החיות, שאמר כי היונק הנדיר בריא וכבר התחיל להיקשר לאמו

חגיגה בגן החיות באטלנטה: הקרנפה אנדזי הביאה לעולם קרנף מזרח-אפריקני שחור, בפעם הראשונה אי-פעם בתולדות המקום, ובכך הפיחה תקווה לגורלו של הזן הנכחד. הצאצא, שנולד בליל שבת האחרון, נראה בריא ומתחיל להיקשר לאמו. מינו לא נקבע עדיין ולכן טרם נבחר לו שם.

"לא רק שזו המלטה ראשונה ממינה בגן החיות מאז הקמתו ב-1889, זהו זן נכחד שראוי לחלוטין לאור הזרקורים עכשיו", מסר ריימונד קינג, מנהל גן החיות. "אנו מקווים שעם הצפייה בוולד ועם גדילתו, נצית קשר חדש עם חיות הבר שזקוקות באופן נואש לתמיכתנו".

הקרנף הקטן, שלא הצמיח עדיין קרן, נולד לאנדזי בת השבע ולבן זוגה, אוטנזי בן התשע. הוא הצאצא הראשון של השניים. איגוד גני החיות והאקווריומים המליץ על הרבעתם של השניים במסגרת תכנית להישרדות מיני קרנפים. התכנית מבקשת לשמר אוכלוסיית קרנפים מגוונת מבחינה גנטית בגני החיות של צפון אמריקה.

צאצא קרנף שחור נולד בגן החיות באטלנטה, אוגוסט 2013. AP
הקרנפה אנדזי מתבוננת בצאצא שלה בגן החיות באטלנטה/AP

בחודש דצמבר שעבר אישרו בגן החיות שבמדינת ג'ורג'יה את הריונה של אנדזי. צאצאי קרנפים נגמלים מהנקה כעבור שנתיים וחלקם עשויים להישאר עם אימהותיהם עד גיל ארבע.

הקרנף המזרח-אפריקני השחור ניצוד כמעט עד להכחדתו, ובעשורים האחרונים המין סבל מירידה קיצונית בגודל האוכלוסיה בשל ציד בלתי חוקי. קרניו, עורו וחלקים אחרים מגופו נסחרים בשל האמונה על חשיבותם הרפואית.

תכניות שימור ומעקב אחר הרגלי הקרנפים סייעו בהגדלת האוכלוסייה לכ-4,800 בטבע. קרנפים שחורים היו בעבר הזן הגדול ביותר מבין הקרנפים וב-1970 נאמדה אוכלוסייתם על כ-65 אלף. הקרנף המערב אפריקני השחור הוכרז בשנת 2011 כזן נכחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully