וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן הפתיעה: "בידינו 18 אלף סרכזות"

פריידון עבאסי דוואני, ראש תכנית הגרעין שניהל קו תקיף מול המערב בנושא הגרעין, טען כי ברשות טהרן 10,000 סרכזות פעילות, אלף נוספות מדגם מתקדם ו-7,000 שמוכנות לפעולה

ראש תכנית הגרעין האיראני היוצא, פריידון עבאסי דוואני, חשף היום (שבת) כי ברשות ארצו 18 אלף סרכזות (צנטריפוגות) להעשרת אורניום, בהן 10,000 סרכזות פעילות. הסרכזות מעורבות בתהליך שעלול להוביל לפיתוח נשק גרעיני. זהו מספר הגבוה בשליש מהערכות מדינות המערב עד כה.

בדברים שנשא עבאסי הוא טען כי בנוסף ל-10,000 הסרכזות הפעילות מדגם IR-1, ברשות איראן 7,000 סרכזות נוספות מאותו הדגם, המוכנות להפעלה בטווח זמן מיידי. כמו כן הוא טען שאיראן מחזיקה ב-1,000 סרכזות מדגם מתקדם יותר. החשש בקרב מדינות המערב, בראשן ישראל וארצות הברית, הוא שטהרן מפעילה את הסרכזות לשם השגת נשק גרעיני. באיראן מנגד, טוענים כי מדובר בתכנית גרעינית למטרות שלום.

הנשיא חסן רוחאני מינה בסוף השבוע את שר החוץ היוצא, עלי אכבר סאלחי, לראש ארגון האנרגיה האטומית של המדינה. סאלחי, הנחשב למתון ופרגמטי, יחליף בתפקיד את עבאסי-דוואני, אשר ניהל קו קשוח ובלתי מתפשר מול המערב בנושא הגרעין.

הנשיא החדש רוחאני, אשר מקובל להגדירו כמתון באופן יחסי, הבטיח עם כניסתו לתפקיד בתחילת החודש כי יפעל לשפר את קשריה של הרפובליקה האיסלאמית עם מדינות העולם. בכך רוחאני מבקש להקל על הסנקציות הבינלאומיות המוטלות על איראן עקב התעקשותה להמשיך ולפתח את תכנית הגרעין שלה. סאלחי שימש כשר החוץ בממשלת אחמדינג'אד בשנתיים האחרונות והוא שב כעת לראשות הארגון שכבר עמד בראשו בעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully