וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

123 מלאו לנער מבוליביה: צפו באיש המבוגר בעולם

כרמלו פלורס לאורה המתגורר בקרבת אגם בגובה של כמעט 4,000 מטרים הוא כנראה האיש המבוגר ביותר אי פעם שתועד חי על פני כדור הארץ. לדבריו, הוא מעולם לא חלה באופן רציני

במידה ורישומי משרד הפנים הבוליביאני נכונים - כרמלו פלורס לאורה, אשר מלאו לו 123 שנים לפני חודש, הוא האדם המבוגר ביותר בעולם שתועד אי פעם, כך מדווח השבוע העיתון "הטלגרף" הבריטי".

לאורה, השייך לשבט האיימרה, מתגורר בבקתה שגגה עשוי מקש, ורצפתה חולית, בכפר קטן ומבודד ליד אגם טיטיקקה בגבול בוליביה-פרו, אשר נמצא בגובה של 3,821 מטרים מעל פני היום והינו האגם הגבוה ביותר בעולם הניתן לשיט אוניות וסירות. לפי לאורה, הוא מעולם לא התרחק מעבר לבירת המדינה לה-פז, הנמצאת כ-80 קילומטרים מכפרו, וכמו כן, לטענתו מעולם לא היה חולה באופן רציני במחלה כלשהי.

כרמלו פלורס לאורה מבוליביה, הבן אדם המבוגר ביותר בעולם, אוגוסט 2013. AP
מעולם לא התרחק מביתו יותר מ-80 קילומטרים/AP

אשתו של לאורה הלכה מן העולם לפני עשור, ומבין שלושת הילדים שנולדו לזוג, רק ססיליה, בתו בת ה-67 , נותרה בחיים. לאיש יש 40 נכדים ו-19 נינים, אשר רק בודדים מתוכם נשארו לגור בכפר הקטן והמבודד.

לפי ספר השיאים של גינס, האדם החי כיום המבוגר ביותר אשר גילו אומת על ידי תעודת לידה מקורית, הינה מיסאו אוקאווה היפנית, בת ה-115. במבט לאחור, הגיל המבוגר ביותר אליו הגיע אדם לפי גינס הינו 122 שנים ו-164 ימים, והוא "הושג" על ידי הקשיש הצרפתי ז'אן קלמנט.

כרמלו פלורס לאורה מבוליביה, הבן אדם המבוגר ביותר בעולם, אוגוסט 2013. AP
יושב בפתח ביתו בכפר המבודד בגבול בוליביה-פרו/AP

לפי התעודות שבידי אחראי משרד הרישום האזרחי בבוליביה, אוחניו קונדורי, לאורה נולד בתאריך ה-16 ביולי 1890, אותה שנה בה נולדו לדוגמה רחל המשוררת ושארל דה-גול נשיא צרפת לשעבר. קונדורי מודה כי אין ללאורה תעודת לידה, זאת משום שאלו הונפקו לראשונה בבוליביה רק החל משנת 1940. לפני שנה זו, תועדו לידות על ידי רישומי הטבלה נוצריים אשר נשמרו בכנסיות הפרוסות ברחבי המדינה.

כרמלו פלורס לאורה מבוליביה, הבן אדם המבוגר ביותר בעולם, אוגוסט 2013. AP
נולד באותה שנה כמו רחל המשוררת. לאורה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully