וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדות מהמטוס שהונחת בגלל סיגריה: "הכל קרה מהר"

רונית אבידן-שינפלד

16.8.2013 / 0:26

אחד מנוסעי טיסת אל על, שביצעה נחיתת חירום באתונה, כנראה בגלל אדם שעישן בשירותים, סיפר על הרגעים המותחים. "הרחנו עשן, ולפני שהבנו כבר נחתנו. צוותי כיבוי חיכו בשדה"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

324 נוסעים ואנשי צוות עלו שלשום בלילה לטיסת "אל על" 004 מניו יורק לתל אביב. הם לא ציפו לכך שכעבור כמה שעות הם יידרשו לנחות נחיתת חירום ביוון, אחרי שגלאי העשן של המטוס זיהה תקלה. עו"ד איאן דומניץ שהיה על סיפון המטוס סיפר לוואלה! חדשות על הרגעים המתוחים.

"במהלך הטיסה, הקברניט הסביר שישנו אירוע שמצריך נחיתה באתונה", שחזר דומניץ השוהה ביוון. "אנשים התחילו להריח עשן, אבל לפני שהספקנו להבין מה קורה כבר נחתנו. הכל קרה מאוד מהר". לדבריו, על הקרקע חיכו לטיסה כוחות גדולים של שירותי הכבאות המקומיים. "הקברניט הסביר שזה הנוהל", אמר והוסיף כי בהמשך הורה הצוות לנוסעים המופתעים לרדת מהמטוס וליווה אותם לבית מלון בקרבת שדה התעופה.

בגלל סיגריה: מטוס אל על נחת נחיתת חירום באתונה. צילום מסך
טיסת אל על באתונה/צילום מסך

"אל על" אמנם עדיין לא פרסמה התייחסות רשמית בנוגע לסיבת הנחיתה המוקדמת, אולם לפי עדויות מהמטוס – גלאי העשן הופעל בגלל שאחד הנוסעים עישן סיגריה בשירותים. "אני שומע שמועות שמדובר בנוסע שככל הנראה עישן על הטיסה, אבל אנחנו לא הבנו את זה. כל הזמן שהמתנו, חשבנו שמדובר בתקלה שצריכים לתקן", סיפר דומניץ. לטענתו, חרף אי הוודאות שאפפה את הנוסעים ברגעים שקדמו לנחיתת החירום, "הצוות והטייסים פעלו למופת לאורך כל האירוע".

מ"אל על" נמסר מוקדם יותר כי טכנאים של החברה הוזעקו לאתונה על מנת לבדוק את המטוס. "אל על רואה בבטיחות הטיסה ערך עליון ומקפידה בנושא קלה כחמורה", נמסר.

(עדכון ראשון 22:44)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully