וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנה מול שגרירות מצרים בתל אביב: "הצבא טובח"

14.8.2013 / 20:27

כמאה בני אדם, ובהם חברי כנסת, מחו על מותם של כ-150 בני אדם במצרים משעות הבוקר, וקראו להדחת הגנרל סיסי. "מותר להם להביע דעתם, העם המצרי רוצה דמוקרטיה"

כמאה בני אדם הפגינו היום (רביעי) מול שגרירות מצרים ברחוב באזל בתל אביב, נגד פעולות כוחות הביטחון במצרים שהסתערו על המחנות שבהם מתבצרים תומכיו של הנשיא המודח, מוחמד מורסי. לפי משרד הבריאות במצרים, משעות הבוקר נהרגו במדינה 150 מפגינים.

הפגנת מחאה נגד המשטר המצרי מול שגרירות מצרים בישראל. דרור עינב
נגד הצבא. מפגינים מול שגרירות מצרים בתל אביב/דרור עינב

ח"כ טלב אבו עראר (רע"מ-תע"ל), שנכח במקום, אמר כי "ההפגנה באה כאות מחאה על הטבח במפגינים המצרים שמבצע הצבא בראשותו של הגנרל סיסי. מדובר במוחים לא חמושים שזכותם להביע את דעתם. הצבא ביצע בהם טבח נורא, ויש עשרות אלפי פצועים ואלפי הרוגים". לדבריו, "באנו הנה למחות ולאות הזדהות עם העם המצרי ועם הנשיא המודח שנבחר באופן חופשי. העם המצרי רוצה דמוקרטיה".

הפגנת מחאה נגד המשטר המצרי מול שגרירות מצרים בישראל. דרור עינב
"הצבא ביצע בהם טבח נורא", אמר ח"כ אבו עראר/דרור עינב

בתוך כך, סגן נשיא מצרים, מוחמד אל-בראדעי, התפטר מתפקידו, במכתב שבו מחה על האלימות ברחובות. הנשיא הזמני של מצרים, עדלי מנסור, הכריז במקביל על מצב חירום בקהיר וב-10 מחוזות נוספים ברחבי המדינה למשך חודש, הכולל עוצר לילי, שייאכף מהשעה 19:00 ויסתיים כל בוקר בשעה 06:00. מדובר למעשה בחזרה לצו שהיה בתוקף בימי הנשיא לשעבר חוסני מובארק, במסגרתו גם הוטלו הגבלות על חופש העיתונות. בצו נקראים כוחות הצבא והמשטרה "לסייע למשטר באכיפת הסדר והביטחון", דבר המרחיב את סמכויות המעצר של המפגינים. הבית הלבן גינה את הוצאת צו החירום.

  • עוד באותו נושא:
  • מצרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully