וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: הודחה מתפקיד ציבורי כי היא "יפה מדי"

משה חי הגיגת

14.8.2013 / 18:20

נינה סיאחאלי מוראדי, שהייתה אמורה לכהן במועצת העיר קאזוין הסמוכה לטהרן, נפסלה על ידי התאחדות הארגונים הדתיים. "פרסמה תמונות 'מכוערות' המנוגדות לחוקי השריעה"

הבחירות המקומיות בעיר קאזוין שבאיראן הן בדרך כלל מנומנמות וחסרות עניין ציבורי. כל זה השתנה במערכת הבחירות האחרונה – כשאישה אחת "יפה מדי", החליטה להתמודד על מקום במועצה. נינה סיאחאלי מוראדי, מהנדסת איראנית צעירה הפכה בימים האחרונים לשיחת היום באתרי חדשות ובבלוגים שונים באיראן ואפילו מחוצה לה, אחרי שנודע כי בחירתה למועצה נפסלה משום שלא עמדה בחוקי האיסלאם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גורמת לכעס בקרב חכמי הדת. מוראדי/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוראדי בת ה-27 התמודדה לפני כחודשיים בבחירות למועצת העיר קאזוין - הממוקמת לא רחוק מעיר הבירה טהרן - יחד עם עוד 162 מועמדים. מוראדי סיימה במקום ה-14, אחרי שקיבלה כעשרת אלפים קולות מן הבוחרים, מרחק של מקום אחד בלבד מהכיסא המיוחל למועצה. מספירת הפתקים עלה כי חסרו לה 700 קולות בלבד. אלא שבכך לא נסתם הגולל על כניסתה לתפקיד הציבורי הבכיר. על פי החוקים באיראן, ראשי הערים נבחרים בכינוס הראשון של מועצת העיר לאחר הבחירות, ומפנים את מקומם לאדם האחרון ברשימה שלא זכה להיכנס למועצה.

אחרי מינויו של עלי פראזאד לראש העיר, הייתה אמורה מוראדי להיכנס אוטומטית לתפקיד חברת מועצה. עם זאת, באופן מפתיע ושערורייתי, באתרי אופוזיציה באיראן פורסם בימים האחרונים שהרשויות ביטלו את הבחירה הדמוקרטית של מוראדי למועצת העיר, בשל הטיעון ההזוי לפיו נבחרת הציבור היא "מצודדת מדי". במכתב שיצא מהתאחדות הארגונים הדתיים של העיר קאזוין למושל העיר בנושא זה, נאמר: "בהתייחס לפרסום והפצה של תמונות שונות ומאוד מכוערות, המנוגדות לדת ולתקנות השריעה המקודשות, שיצאו מתחת ידיהם של חלק מן המועמדים למועצת העיר, ראתה ההתאחדות לנכון להזכיר לכם ולעמיתיכם להימנע בהקדם ממעשים שכאלה, הגורמים לכעס בקרב חכמי הדת והדתיים בעירנו".

בחירות באיראן. AP
מוראדי זכתה בעשרת אלפים קולות. בחירות באיראן/AP

הפוסטר שפרסמה מוראדי לקראת הבחירות נשא את תמונתה עטויה בצ'אדור כמקובל במדינה, כשאף שערה אינה מבצבצת מתוך כיסוי הראש שלה, תוך שהיא כותבת מתחת לתמונתה את סיסמת הבחירות – "חשיבה צעירה, למען עתידם של הצעירים". תוך זמן קצר התאספו במטה של מוראדי המוני צעירים שביקשו לסייע לה להיבחר.

טרם הבחירות קיבלה המהנדסת הצעירה את אישורם של כל הגורמים המקובלים עבור התמודדות למועצת העיר, בהם של הרשות המחוקקת, משרד המודיעין, המשטרה, רשות האוכלוסין והמועצה המפקחת על הבחירות. אך לאחר הבחירות כאמור, בצעד חסר תקדים, נפסלה מועמדותה ובחירתה למועצה בשל "חוסר עמידה בתקנות האיסלאם".

"כמעט עשרת אלפים אנשים הצביעו עבורי, ובהתבסס על זה אני אמורה להיות הנציגה החדשה במועצה", אמרה מוראדי לאחד מהאתרים. האתר "iranwire" הוסיף כי מוראדי עצמה עדיין לא קיבלה את תגובת הרשויות בעניינה וטענה בפני כתב האתר כי אין לה מידע בנוגע לביטול מועמדותה. "עליכם לשאול את המפקחים על הבחירות", הסבירה. דבריה האחרונים של האיראנית עומדים בניגוד לתגובתו של נציג קאזוין במג'לס, רזא חוסייני, שאמר כי הקולות שקיבלה מוראדי נפסלו וכי היא קיבלה הודעה בנושא יחד עם הסיבות לפסילתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully