וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון בהודו: הרוגים בפיצוץ של צוללת חיל הים

המלחים נלכדו על סיפונה של הצוללת בנמל במומבאי ולאחר ניסיונות לחלצם הוכרז מותם. מפקד לשעבר בחיל אמר כי מדובר "בתאונה הקשה ביותר בתולדות חיל הים ההודי"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

מספר מלחים הודים נהרגו בפיצוץ שאירע בסיפונה של צוללת הודית, שעגנה בנמל במומבאי - כך מסר היום (רביעי) שר ההגנה ההודי. דובר חיל הים הוסיף הדובר כי הפיצוץ, שאירע זמן קצר אחרי חצות בתוך הצוללת "סינדורקסאק", הוא ככל הנראה תוצאה של תקלה. אחרי הפיצוץ פרצה שריפה בצוללת, אשר נראתה למרחק. חקירה נפתחה על מנת להביא לבירור נסיבות האירוע.

צוללת הודית עלתה באש. רויטרס
כדור אש עולה מהצוללת ההודית, הלילה/רויטרס

"היה פיצוץ חזק אחרי חצות, שגרם לי להתעורר משנתי", אמרה דהרמנדרה ג'יסוול, שמנהלת שירותים ציבוריים מול מספנת חיל הים. "ראיתי שקו הרקיע בהיר והבחנתי בשריפה או בפיצוץ שהתרחש שם". הצוללת, שהייתה במוכנות מבצעית הכילה נשק על סיפונה. לפי העדויות, היא שקעה למחצה לאחר השריפה והפיצוץ. צוות של צוללני חיל הים ההודי התגייסו לנסות ולחלץ את המלחים הלכודים ו-16 משאיות כיבוי הגיעו למקום.

"(הפיצוץ) בסינדורקסאק היום הוא כנראה התאונה הקשה ביותר בתולדות חיל הים ההודי", אמר מפקד לשעבר בחיל, אודאי בהסקר, והוסיף כי האסון גורע מהישגי חיל הים האחרונים. התאונה אירעה באותו השבוע בו הודו השיקה תכנית לנושאת מטוסים ראשונה בייצור מקומי שתושלם ב-2017 והודיעה כי הכור בצוללת גרעינית ההודית הראשונה הוא מבצעי כעת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully