וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה מקור ציור הקיר הנדיר מלפני מאה שנה שנמצא בחיפה?

קובי מנדל

13.8.2013 / 20:40

בבית מגורים בחיפה נחשף ציור קיר שמתוארך לתחילת המאה העשרים. בציור נראות דמויות עם מזחלות שלג, כנראה סצנה מסיפור ילדים על חג המולד. האם תצליחו לסייע בזיהויו?

סנטה קלאוס מטפס על קירות: ציור קיר נדיר מתחילת המאה העשרים. נחשף אתמול (שני) בחדר בבית מגורים ברחוב מעלה השחרור בחיפה. ככל הנראה, מדובר בציור מתוך אגדת ילדים של חג המולד.

שי פרקש, מתעד ומשמר ציורי קיר וצבע אדריכלי, סיפר לוואלה! חדשות כי מדובר בציור נדיר ביותר, שצויר ככל הנראה בשני גוונים מסביב לקירות חדר ילדים, כפס טפט אופקי. "הציור צויר להערכתי, בין השנים 1900 ל-1915. בציור נראות דמויות בתנועה עם מזחלות שלג, כנראה סצנה מסיפור ילדים", אמר. פרקש ביקש את עזרת הציבור בגילוי הסיפור: "אשמח לדעת אם מישהו מכיר ציור דומה מספר כלשהו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צויר ככל הנראה בין השנים 1900 ל-1915. ציור הקיר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לפני כעשור חשפנו ציורי קיר דומים שקישטו בית של משפחה נוצרית בשכונת עג'מי ביפו וציורי קיר של צלליות ילדים משחקים בקירות של חמישה בתים בתל-אביב", המשיך פרקש. מלבד סיפורי ילדים, ציירים רבים במאה התשע-עשרה לקחו דוגמאות מספרי רקמה לציורי הקירות. "לצערי המידע על העיצוב הפנימי בבתים בארץ בסוף המאה התשע-עשרה ובראשית המאה העשרים קטן", אמר פרקש. הסיבה לדבריו, נעוצה בקושי הטכנולוגי של התקופה לצלם בתוך הבתים עצמם.

"באמצעות חשיפה עדינה של שכבות צבע ישנות ניתן למצוא פרטים המספרים לנו את תולדות הבית, המשפחה ואת רוח התקופה. עם זאת, בעשרים השנים האחרונות גברה המודעות בעולם למחקר שכבות צבע ישנות, כחלק מהמחקר האדריכלי הכולל. נקבעו כללים אחידים לשימור ושחזור ציורי קיר. המודעות לנושא שימור ושחזור ציורי קיר ותקרה גוברת, העיר תל אביב מובילה את התחום בארץ ואחריה העיר חיפה מתחילה לגלות עברה האדריכלי גם באמצעות הציורים הנסתרים", הוסיף פרקש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully