וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נענה לאבו מאזן: ראש הממשלה הפלסטיני מונה מחדש

13.8.2013 / 18:32

ראמי חמדאללה מונה ביוני לראש ממשלה והתפטר אחרי שבועיים בשל חילוקי דעות עם יו"ר הרשות. הוא חזר בו, אך אבו מאזן החליט לקבל את ההתפטרות. כעת נטען שגישרו על הפערים

סוף לסאגה? יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ביקש היום (שלישי) מראמי חמדאללה, ראש הממשלה שהתפטר לפני כחודשיים, לכונן ממשלה חדשה. חמדאללה קיבל את ההצעה, והדבר מרמז על כך שהשניים גישרו על הפערים ביניהם וניתנו לו חמישה שבועות לכונן את הממשלה, כך מסר דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רודיינה.

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, וראש הממשלה הפלסטיני, פרופ' ראמי חמדאללה, בטקס השבעתו, יוני 2013. רויטרס
אבו מאזן ממנה לראשונה את חמדאללה לתפקיד ראש הממשלה הפלסטיני, לפני כחודשיים/רויטרס

הצעד משרה יציבות בממשל אבו מאזן, בתקופה של חזרה למגעים מדיניים עם ישראל. מהצד השני, הצעד מקשה על המאמצים לאיחוד בין ממשלת חמאס ברצועת עזה לשלטון בגדה המערבית. מוקדם יותר השנה הסכימו פתח וחמאס לכונן ממשלת אחדות שתורכב מטכנוקרטים עד ל-14 באוגוסט. מינויו המחודש של חמדאללה, לפיכך, מערער את מטרת הפיוס של הפלגים. חמאס התייחסה בשעתו למינויו של חמדאללה כ"לא חוקי".

גורם פלסטיני בכיר אמר היום כי ראש הממשלה צפוי לקבל סמכות מלאה בבחירה של שריו וכי החלטתו לשוב לתפקיד אולי משקפת עסקה שנרקמה עם אבו מאזן, שיעניק לחמדאללה מרחב תמרון רחב יותר.

חמדאללה מונה לתפקיד ראש הממשלה הפלסטיני ב-2 ביוני, כחודשיים לאחר התפטרותו של סלאם פיאד. בצעד מפתיע, הגיש גם חמדאללה את התפטרותו ליושב ראש הרשות הפלסטינית כשבועיים לאחר מינויו, ככל הנראה בעקבות חילוקי דעות סביב סמכויותיו ותחומי ריבונותו. יממה לאחר שהגיש את התפטרותו, הודיע חמדאללה כי הוא חוזר בו, בעקבות פגישה שקיים עם אבו מאזן. אלא שאז הודיע דוברו של אבו מאזן, כי יו"ר הרשות קיבל את התפטרותו של חמדאללה. היום, כאמור, הוא מונה מחדש לתפקיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully