וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה תפצה אחיו של דודו טופז ברבע מיליון שקל

גלעד גרוסמן

12.8.2013 / 20:58

מיקי גולדנברג תבע את משרד הבריאות בטענה כי איברים של אחיו הוחזקו בצנצנת במכון לרפואה משפטית ללא ידיעת בני משפחתו. אתמול ניתן תוקף של פסק דין לפשרה בין הצדדים

המדינה תפצה את מיקי גולדנברג, אחיו של דודו טופז, ב-250 אלף שקל, לאחר שתבע את משרד הבריאות בטענה כי איברים של אחיו, בהם לבו וחלק מריאותיו, הוחזקו בצנצנת במכון לרפואה משפטית באבו כביר, ללא ידיעת בני משפחתו, באופן המשפיל ומבזה את כבוד המת. כך נקבע בהסכם פשרה שקיבל אתמול (ראשון) תוקף של פסק דין. ההסכמה התקבלה מבלי שהמדינה הודתה במחדל כלשהו.

אזכרה לדודו טופז, שנתיים לאחר שהתאבד, אוגוסט 2011. דרור עינב
גולדנברג/דרור עינב

התביעה הוגשה לפני כשנה בעקבות הפרסום לפיו במכון לרפואה משפטית באבו כביר נשמרו 8,000 צנצנות, ובהן רקמות ואיברים של מתים רבים, בהם גם הזמרת והשחקנית שוש עטרי, הרמטכ"ל לשעבר רפאל (רפול) איתן ודודו טופז, כאשר בחלק מהמקרים המשפחות סברו כי כל איברי יקיריהן נקברו. ביום שבו הוגשה התביעה ערכה משפחתו של טופז טקס קבורה שני. "אני לא מאחל לשונאים שלי לעבור דבר כזה – יש דברים שאליהם לא מכינים אותך במשך החיים", אמר אז גולדנברג. במהלך הטקס הוטמנו האיברים של טופז לצד גופתו.

דודו טופז. יותם רונן
"במחשכים ובסתר, איברי אדם נערמים ומצטברים במכון לרפואה משפטית", טופז/יותם רונן

בתביעה עצמה נכתב כי "במחשכים ובסתר, איברי אדם נערמים ומצטברים במכון לרפואה משפטית, במקום שרק למעטים היתר כניסה אליו, רחוק מעיני הציבור, רחוק מעיני משפחות הנפטרים וללא כל פיקוח או ביקורת מקצועית, תוך עצימת עיניים ובניגוד לכל חוק".

בתגובה לתביעה, טענה הפרקליטות כי חלק מהאשמה רובצת על כתפיו של ד"ר חן קוגל, אשר ליווה את הניתוח לאחר המוות של טופז בשם המשפחה, אולם לטענת המדינה לא התריע על מחדלים כלשהם. טענה זאת גרמה למבוכה, מכיוון שזמן קצר לאחר מכן מונה קוגל לראש המכון לרפואה משפטית במקומו של פרופ' יהודה היס, וכך נוצר מצב שלמעשה בעת ניסיון להגן על המכון לרפואה משפטית, הפנתה המדינה אצבע מאשימה לעבר ראש המכון החדש. במסגרת ההסכם, נדחתה גם הטענה הזאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully