וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: "האסירים ישוחררו בלילה כדי לפגוע בחגיגות"

13.8.2013 / 0:05

גורמים בירושלים טענו כי 26 האסירים הפלסטינים שישוחררו במסגרת השלב הראשון של המחווה הישראלית יעזבו את בתי הכלא בליל רביעי. שעת השחרור המדויקת טרם נקבעה

צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד

צפו: הפגנת המשפחות השכולות בתל אביב, אחר הצהריים

26 האסירים הפלסטינים שישראל הסכימה לשחרר במסגרת המשא ומתן המדיני ישוחררו ככל הנראה בלילה שבין הימים שלישי לרביעי, ויגיעו לרמאללה ולעזה מוקדם לפנות בוקר. גורמים בירושלים הודו אמש (שני) כי בישראל מעוניינים להימנע משחרור האסירים בשעות היום, כדי לצמצם את תמונות הניצחון שילוו את חזרת האסירים לבתיהם - אך מודעים לכך שחגיגות כאלה יתקיימו בכל מקרה. שעת השחרור המדויקת טרם נקבעה.

ג'ון קרי ציפי לבני וסעיב עריקאת. AP
104 אסירים ביטחוניים ישוחררו בסך הכל. עריקאת, קרי ולבני/AP

שלשום אישרה ועדת השרים המיוחדת בראשותו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את רשימת 26 האסירים הפלסטינים שישוחררו כבר בהמשך השבוע. הרשימה, שפורסמה באתר שירות בתי הסוהר, כוללת 14 אסירים מרצועת עזה ועוד 12 מהגדה המערבית, שנחשבים לאסירים הפחות מסוכנים מבין 104 האסירים הוותיקים. הרשימה כוללת 17 שהורשעו ברצח, והשאר בסיוע או ניסיון לרצח. האסירים, בהם גם אנשי חמאס, צפויים להגיע לרמאללה לכל המאוחר ביום רביעי בבוקר. מדובר בקבוצה ראשונה מתוך 104 אסירים פלסטינים ותיקים שישראל התחייבה לשחרר בארבע פעימות לאורך המשא ומתן.

הפגנה נגד שחרור מחבלים. אוגוסט 2013. דרור עינב
הפגנת המשפחות השכולות בתל אביב, אמש/דרור עינב

אמש הפגינו עשרות בני אדם מול הקריה בתל אביב במחאה על שחרור האסירים במסגרת החזרה לשולחן המשא ומתן עם הפלסטינים. בין המפגינים, בני משפחות שכולות, פעילי ארגון נפגעי הטרור אלמגור ופעילי תנועות אם תרצו וישראל שלי. המפגינים נשאו בידיהם דגלי ישראל ותמונות של נפגעי פעולות האיבה וקראו לממשלה "לא לשחרר אסירים רוצחים עם דם על הידיים". הם קראו סיסמאות, כגון: "העם דורש מוות לרוצחים", "כל שחרור של מחבל, ילד מת בישראל" ו-"איך אתם לא מתביישים לשחרר מחבלים?".

הפגנה נגד שחרור מחבלים. אוגוסט 2013. דרור עינב
"העם דורש מוות לרוצחים". ההפגנה, אמש/דרור עינב

גורם מדיני טען שלשום כי לנגד עיני ועדת השרים המיוחדת שהוקמה לנושא עמד, בין היתר, שיקול אסטרטגי – חיזוק מעמדו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן והחלשת מעמדה של ממשלת חמאס ברצועת עזה. "בעסקת שליט ישראל שחררה מחבלים מפתח לידי חמאס", אמר הגורם הישראלי. "ואילו כעת אסירים עזתים, חלקם אנשי חמאס, משוחררים על ידי אבו מאזן". הגורם הוסיף כי "חמאס יכול לערוך להם חגיגות, אבל ברחוב הפלסטיני יהיה ברור שהם לא שוחררו בזכות חמאס אלא בזכות המשא ומתן עם ישראל. אבו מאזן הוא זה שמשיב לחמאס את אסיריו, וזה סימן נוסף למצוקה שחמאס סובל ממנה בחודשים האחרונים".

יו"ר הרשות אבו מאזן אמר שלשום כי אף אסיר מבין 104 האסירים שישראל צפויה לשחרר מבתי הכלא שלה, לא יגורש מ"המולדת" שלו. במהלך פגישה עם השר לענייני אסירים ברשות עיסא קראקע, אישר אבו מאזן כי האסירים ישוחררו בארבע פעימות. מוקדם יותר אמר ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני סאיב עריקאת כי הבנייה בהתנחלויות פוגעת במשא ומתן, והוסיף כי "מי שאחראים לכך, מנסים לאלץ אותנו לעזוב את שולחן המשא ומתן". עריקאת תקף את הנחייתו של ראש הממשלה נתניהו לגרש אסירים שמערכת הביטחון תגדיר כמסוכנים לרצועת עזה, והצהיר: "כל האסירים ישובו לכפריהם, אף אחד לא יגורש". גם סגנו של עריקאת בצוות המשא ומתן הפלסטיני, מוחמד שתיה, תקף את שתי ההחלטות, ואמר כי מתקבל הרושם ש"ישראל אינה רצינית בעניין המשא ומתן".

(עדכון ראשון: 20:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully