וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת 14 התאבדה: התעללות ברשת או שנאה עצמית?

בריטניה סוערת בשל סיפורה של נערה שסיפרה ברשת חברתית על דודה החולה בסרטן והתאבדה בשל התגובות שקיבלה, אולם ברשת החברתית טוענים: "היא כתבה בעצמה את התגובות"

האנה סמית', בת 14 מאנגליה, שמה קץ לחייה בשבוע שעבר בתלייה בחדר השינה שלה. סיפור ההתאבדות שלה מעורר סערה בממלכה, כשהתגלה כי מותה הגיע לאחר שספגה התעללות מילולית קשה ברשת חברתית.

על פי הדיווח ב-BBC, בשבועות שקדמו להתאבדות נכנסה סמית' מספר פעמים לאתר Ask.fm, רשת חברתית שבסיסה בלטביה והיא פופולרית בעיקר בארה"ב ובריטניה. סמית' היתה אחת מכ-65 מיליון החברים באתר, בו ניתן לתקשר באופן אנונימי עם גולשים אחרים, באמצעות רצף שאלות ותשובות. היא סיפרה לגולשים על בעיותיה האישיות, ובין היתר על דודה שמת מסרטן. היא ספגה תגובות כמו "שמנה", "מכוערת", "לדוד שלך הגיע למות מסרטן", "לכי תמותי, כולם יהיו שמחים", "תעשי לכולנו טובה ותתאבדי" וגולש אחד אף הציע לה לשתות אקונימיקה בכדי להתאבד. יממה לפני שששמה קץ לחייה העלתה סמית' לחשבון הפייסבוק שלה תמונה עם פתק עליו כתוב: "אתה חושב שאתה רוצה למות, אבל למעשה אתה רוצה להינצל".

התשובות הגיעו מהמחשב של סמית'?

אביה של סמית' אמר לדיילי מירור כי יש לטפל בתופעה של בריונות ברשת. "כמה עוד צעירים יהרגו את עצמם בגלל התעללות ברשת לפני שיעשו משהו? האנשים החולים האלה מתחבאים מאחורי מסכת האנונימיות ומתעללים בצעירים חסרי הגנה. כשאתה יושב עם מסכה מאחורי מסך מחשב אתה יכול להגיד כל מה שמתחשק לך ואין תגובה. אבל הטרולים האלה צריכים להבין שהם משפיעים על חיים של אנשים בדרכים נוראיות", אמר האב.

בשנה האחרונה התאבדו לפחות ארבעה בני נוער שספגו התעללות ברשת החברתית ASK.FM, ובהנהלת הרשת החברתית מיהרו להתנער מההאשמות. תחילה הם אמרו כי הם משתפים פעולה עם החוקרים וכי הם קוראים לכל חבריהם לדווח להם על מקרים של התעללות וכי הם מסירים תגובות אלימות. אולם לאחר מכן הם טענו כי לאחר שבדקו את התכתובות בהן השתתפה סמית' הם גילו כי 98 אחוזים מהתגובות שם נשלחו ממחשב עם אותה כתובת IP כמו של של סמית' עצמה – כלומר לטענתם היא כתבה לעצמה את התגובות, באמצעות מספר חשבונות פיקטיביים אותם פתחה. אביה של סמית' התנער מההאשמה וכינה אותה "מכוערת".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully