וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריאל: "נשתדל לזרז הבנייה, השלום עוד לא הגיע"

לאחר הדיווח בוואלה! חדשות על אישור של כ-1,200 יחידות דיור במזרח ירושלים ובגושים הגדולים, טען שר השיכון כי יש עתיד תומכת בבנייה בירושלים רבתי

צילום: עומר מירון עריכה: טל רזניק

שר השיכון אורי אריאל התייחס הערב (ראשון) לאישור בניית כ-1,200 יחידות דיור במזרח ירושלים ובגושי ההתנחלויות הגדולים. "יש כל הזמן בנייה ואנו נשתדל לזרז את זה", אמר אריאל בטקס הנחת אבן פינה ל-63 יחידות דיור חדשות בשכונת ארמון הנציב בירושלים של חברת באמונה. "אני עוד לא ראיתי שהשלום מגיע, אני רואה סביבי אביב ערבי נועז. אנו עוקבים מסביבנו בדריכות ויחד עם זאת אנו מקווים לשלום, אך זה לא תלוי בבנייה או בהורדת יהודים מאדמתם וביתם", אמר אריאל. בניגוד לדברי שר האוצר יאיר לפיד, טען אריאל כי כל חברי הכנסת מיש עתיד תומכים בבנייה בירושלים רבתי.

כפי שנחשף לראשונה בוואלה! חדשות, לא מדובר בפרסום מכרז ראשוני אלא ביחידות דיור שעברו את כל הליכי התכנון והבניה הדרושים, והמכרז הוא לבנייה בפועל של אותן יחידות. רוב היחידות, כ-800, ייבנו בשכונות שמחוץ לקו הירוק בירושלים: בשכונות הדרומיות גילה והר חומה ישווקו 400 יחידות דיור ו-210 בהתאמה, ובפסגת זאב שבצפון העיר ישווקו 183 דירות. בגושי ההתנחלויות הגדולים ייבנו עוד כ-400 יחידות דיור: 117 באריאל, 149 באפרת, 92 במעלה אדומים ו-36 בבית"ר עילית.

ניר ברקת אורי אריאל וניסן סלומיאנסקי בהנחת אבן פינה לשכונה חדשה בין ג'בל מוכבר לארמון הנציב. אוגוסט 2013. נועם מושקוביץ
כ-800 יחידות דיור ייבנו בשכונות שמחוץ לקו הירוק בירושלים/נועם מושקוביץ

בטקס הנחת אבן הפינה לפרויקט, שנעשה על ידי חברת "אמונה", השתתף גם ראש העיר ירושלים ניר ברקת. "אני רוצה לברך על 793 יחידות דיור שישווקו בכל רחבי העיר ירושלים", אמר. "זהו צעד חשוב שכן שיווק של דירות חדשות הוא חלק מרכזי ביצירת אווירה והוא מראה שהממשלה והמדינה מחויבות לעתידה של העיר גם בתחום הדיור. ירושלים עשתה עוד צעד בכיוון הנכון בחיזוקה ובעתידה. זו הוכחה נוספת שכשהממשלה רוצה, ניתן ואנו נמשיך לבנות את ירושלים לכלל האזרחים והתושבים. אני שומע אנשים שיש להם קושי עם בנייה ליהודים בשכונות מסוימות. ממשלת ישראל מחויבת לבנות לכלל התושבים כחוק. בעשורים הקרובים ייבנו 50 אלף יחידות דיור ליהודים כערבים".

בתגובה הבהירה הערב חברת הוועד הפועל של אש"ף, חנאן עשראווי, כי ישראל תהיה אחראית לכישלון חידוש המשא ומתן המדיני לנוכח החלטתה להמשיך ולבנות בהתנחלויות. עשראווי תקפה את ישראל על החלטתה לבנות מאות יחידות דיור בגדה לאחר חידוש השיחות. חבר צוות המשא ומתן הפלסטיני, מוחמד שטייה, הוסיף כי החלטת ישראל מוכיחה את אי רצינותה באשר לשיחות עם הפלסטינים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
נשיא המדינה שמעון פרס בפגישה עם שר החוץ הגרמני גידו וסטרוולה בירושלים, 11 באוגוסט 2013. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
פרס ווסטרוולה, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

במקביל, נועד הערב נשיא המדינה שמעון פרס עם שר החוץ הגרמני גידו וסטרוולה. בפגישה התייחס פרס להחלטת האיחוד האירופי להגביל את פעילותו הכלכלית מחוץ לגבולות 1967. "ביום בו הוכרזה חזרה לשולחן המשא ומתן, האיחוד האירופי קיבל את ההחלטה להגביל את פעילותו בהתנחלויות", אמר פרס. "אני ממליץ להקפיא החלטה זו כעת. לראשונה, העולם הערבי תומך בשלום, וישראל מאוחדת סביב פתרון שתי המדינות לשני עמים. ההחלטה מתייחסת לשאלת הגבולות ולהבדלים בין הגדה המערבית לישראל, אך אם נגיע להסכם, שאלה זו תהיה חסרת משמעות. אנו מקווים כי הפעם התהליך יצליח, צעד זה אינו קל לאף צד אך זהו צעד שישתלם לכולם. התמיכה לה ישראל זוכה מארה"ב, האיחוד האירופי וגרמניה, חשובה מאוד להצלחת התהליך".

שר החוץ הגרמני בירך על חידוש השיחות הישירות בין ישראל לפלסטינים ואמר: "זה זמן קריטי לישראל, לאזור ולעולם כולו. כל הקהילה הבינלאומית, ובמיוחד אירופה, מכירה באחריותה לתמוך בתהליך המשא ומתן. גרמניה מרגישה אחריות מיוחדת כלפי האזור, וכמובן, קודם כל, חברות מיוחדת עם ישראל. מה שנוכל לעשות בכדי לשמש כשחקן מפתח בשיחות אלו, נעשה. נשתמש בהשפעתנו בקהילה הבינלאומית וכמובן גם באירופה". וסטרוולה הדגיש כי אין ולא יהיה שינוי במדיניות האיחוד האירופי בנוגע לשיתופי פעולה עם ישראל והוסיף: "ההחלטה אינה מורה על שינוי במדיניות של האיחוד האירופי - אנו חותרים לשותפות יציבה בין אירופה וישראל, זהו אינטרס משותף של שני הצדדים ואני בטוח שנצליח לגשר על הפערים".

גם שרת המשפטים ציפי לבני, העומדת בראש המשלחת הישראלית למשא ומתן עם הפלסטינים, נועדה היום עם שר החוץ הגרמני. במסיבת עיתונאים משותפת, אמרה לבני כי הגבולות שייקבעו בכל הסכם עתידי יוחלטו במשא ומתן ועל ידי ישראל והפלסטינים. היא התייחסה לחרם של האיחוד האירופי על ההתנחלויות ואמרה כי הגבולות "לא ייקבעו על ידי האיחוד האירופי".

(עדכון ראשון: 19:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully