וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד על הבנייה בהתנחלויות: "התרסה מיותרת נגד ארה"ב"

11.8.2013 / 13:32

שר האוצר תקף את כוונת משרד השיכון לפרסם מכרז לבניית 1,200 יחידות דיור מעבר לקו הירוק, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! חדשות. "זו טעות כפולה". גלאון: "מטען צד לתהליך"

"פרסום המכרז לשיווק 1,200 יחידות דיור במזרח ירושלים ובגושי ההתנחלויות הגדולים בעת הזו הוא טעות גדולה" – כך אמר היום (ראשון) שר האוצר ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, ברקע הודעת משרד הבינוי והשיכון על ההחלטה לפרסם מכרז לבנות 1,200 יחידות דיור, 800 מהן מעבר לקו הירוק בירושלים ו-400 בגושי אדומים, עציון ואריאל - כפי שפורסם לראשונה הבוקר בוואלה! חדשות.

פרסום ראשון: הממשלה אישרה בניית 1,200 דירות - רק בגושים

לפיד אמר כי "את הפתרונות לבעיית הדיור צריך ליישם באזורי הביקוש, וזו מטרת קבינט הדיור. בנוסף, השימוש במשאבים המיועדים לדיור למעמד הביניים כדי להתריס התרסה מיותרת אל מול האמריקאים ולתקוע מקלות בגלגלי שיחות שלום אינה נכונה ואינה מועילה לתהליך". גם יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, תקפה את ההחלטה ואמרה: "בניית אלפי יחידות דיור בהתנחלויות היא מטען צד שמניחה הממשלה לחיסול המשא ומתן, עוד לפני שהחל. לא יהיה הסכם עם הפלסטינים כל עוד תימשך הבניה בהתנחלויות. לא יהיה הסכם שלום שאינו מבוסס על קווי 67? עם חילופי שטחים וחלוקת ירושלים".

גם יו"ר האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ' הצטרפה לשורת המגנים ואמרה כי הודעת משד השיכון היא בגדר "תקיעת אצבע בעין" לארצות הברית, לאירופה ולרוב אזרחי ישראל שרוצים בשלום. "על נתניהו להחליט בראש של איזו ממשלה הוא עומד - ממשלה שחותרת להסכם מדיני או ממשלה שחותרת לסכל כל אפשרות להסכם כזה", סיכמה יחימוביץ'.

יאיר לפיד במסיבת עיתונאים בנושא הגז. יוני 2013. יואב דודקביץ'
תקף את ההחלטה. לפיד/יואב דודקביץ'

מנגד, היה גם מי שבירך על התכנית. ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, אמר כי "בניה חדשה בירושלים היא הכרחית להתפתחות ולחיזוק העיר ולמתן אפשרות לצעירים לגור ולרכוש בה דירה. אני שמח שממשלת ישראל רואה איתנו עין בעין צורך חשוב זה. עלינו להמשיך ולהאיץ בשנים הקרובות עוד ועוד יחידות דיור בכל רחבי העיר ולכל המגזרים, לצד המשך פיתוחה הכלכלי, התרבותי, והחינוכי.", ציין ברקת.

התכנון: 1,200 יחידות דיור - רק בגושי ההתנחלויות

הבוקר פורסם לראשונה בוואלה! חדשות כי בכוונת משרד הבינוי והשיכון לפרסם באמצעות מנהל מקרקעי ישראל את המכרז האמור, חרף ההתנגדות האמריקנית להמשך הבנייה מעבר לקווי 67' כפי שבאה לידי ביטוי בהודעה של מחלקת המדינה רק ביום חמישי שעבר.

לא מדובר בפרסום מכרז ראשוני אלא ביחידות דיור שעברו את כל הליכי התכנון והבניה הדרושים, והמכרז הוא לבנייה בפועל של אותן יחידות. רוב היחידות, כ-800, ייבנו בשכונות שמחוץ לקו הירוק בירושלים: בשכונות הדרומיות גילה והר חומה ישווקו 400 יחידות דיור ו-210 בהתאמה, ובפסגת זאב שבצפון העיר ישווקו 183 דירות.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בגושי ההתנחלויות הגדולים ייבנו עוד כ-400 יחידות דיור: 117 באריאל, 149 באפרת, 92 במעלה אדומים ו-36 בבית"ר עילית.

בלשכתו של שר השיכון, אורי אריאל, דחו את הטענות כי הבנייה היא תגובה להחלטת הממשלה על שחרור אסירים, ומסרו כי יש כוונה לשווק עוד מאות יחידות דיור לבנייה בשנה הקרובה. מאז כינונה של הממשלה שרר מתח בין אריאל לראש הממשלה, בנימין נתניהו, סביב שיווקן של יחידות הדיור המדוברות, כאשר שר השיכון רמז במספר הזדמנויות כי הוא נמנע מלשווק את הדירות בהוראת ראש הממשלה. בירושלים ישנן כ-2,500 דירות שניתן לשווק בסך הכל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אריאל אמר הבוקר כי "ממשלת ישראל פועלת להורדת יוקר המחיה בכל חלקי מדינת ישראל. אף מדינה בעולם לא מקבלת תכתיבים ממדינות אחרות היכן מותר לה לבנות והיכן לא. אנו נמשיך לשווק דירות ולבנות בכל רחבי הארץ, בנגב בגליל ובמרכז כדי לענות על צרכי כל תושבי מדינת ישראל. זה הדבר הנכון כעת, הן מבחינה ציונית והן מבחינה כלכלית".

אלא שהמשך הבנייה בשטחים כפי שמעוניין אריאל, לא מש מעיניי האמריקנים. רק בשבוע שעבר הבהירה דוברת מחלקת המדינה בוושינגטון, ג'ן סאקי, כי ארצות הברית "אינה מקבלת את הלגיטימיות של המשך פעילות ההתנחלויות". הודעתה של סאקי נאמרה בתגובה לשאלה שנגעה לדיווח, שלפיו ישראל אישרה בנייה רחבה מחוץ לקווי 67' שפרטיה המלאים מתפרסמים כאן לראשונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully