וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: ייצרו מטענים למאבקי העולם התחתון בדרום

רמי שני

11.8.2013 / 9:05

שלושה תושבי אזור השרון נעצרו בחשד שניהלו מעבדה לייצור מטעני חבלה עבור "לקוחות" באזור הדרום. עם מעצר הכנופיה נמצאו נפצים, וחומרי נפץ בבית בלב שכונת מגורים בנתניה

צילום: משטרת ישראל, עריכה: יאיר דניאל

המשטרה תבקש היום (ראשון) מבית משפט השלום בלוד להאריך את מעצרם של שלושה חברי כנופיית פשע, החשודים בייצור מטעני חבלה לצורך מכירתם לעבריינים בדרום. בקשת המעצר תועבר לצד הגשת כתבי אישום נגד השלושה, באשמה של עבירות נשק וסחר באמצעי לחימה. במשטרה אומרים כי מדובר כי מדובר בכנופיה שהיא אחת מספקיות אמצעי הלחימה הבולטות לעבריינים. אנשיה נעצרו בנתניה, במהלך חקירה נרחבת שבוצעה בימ"ר לכיש. במהלך החקירה, הצליחה היחידה, בפיקודו של סגן-ניצב שמעון פורטל, למנוע חיסול באמצעות מטען.

יצוין כי השלושה, בגילאים 24, 31 ו-47, תושבי נתניה, מושב בית הלוי בעמק חפר והרצליה, הכחישו את החשדות המיוחסים להם. לאחר שנתפסו הוארך מעצרם כמה פעמים. מטעני הנפץ, הוכנו במעבדה ביתית בנתניה, בבית הוריו של שחר אוחיון, אחד מחברי הכנופיה. חוקרים מימ"ר לכיש עקבו אחריו וגילו שהוא מגיע לשם מדי פעם. בעת ההשתלטות על המעבדה, נמצאו בה מערכות רבות להפעלת מטענים בשלט רחוק: "זיהינו טביעת אצבע דומה במטענים שנבחנו שתפסנו ושהתפוצצו", סיפר סנ"צ פורטל, "מדובר במערכות הפעלה שניתן לרכוש בשוק החופשי המיועדות להפעלת זיקוקים. הוא היה רוכש שלטים לרכב ובסיוע של חשמלאי, היה מבצע התאמה בין השלט לבין מערכת ההפעלה. המטענים עצמם, הוכנו בתוך תרמוסים והותאמו לבקשות של הלקוחות, שכללו תוספת מגנטים להצמדת המטען לרכב או אמצעים אחרים, מרחק ההפעלה של השלט, הפעלה באמצעות מכשיר טלפון נייד וכדומה". לדבריו, הגיע מחירו של כל מטען לסכום של 4,000 עד 12 אלף שקלים.

"גולני שלי" על המטענים

לצד שחר אוחיון, עצורים בפרשה גם שלמה פרץ, תושב המרכז ששימש כמציל בבריכת מושב בית הלוי, שם תועד מנהל שיחות עסקיות למכירת המטענים עם גורמים פליליים וכן אלעד מסיקה שנתפס עם מטען רב עוצמה בכליו. מסיקה הוא ככל הידוע חייל בארגון של משפחת אבוטבול: "הסוכן שהפעלנו ביצע רכישה של שלושה מטענים כאלה. הוא הופתע לגלות כמה קל לעשות זאת", סיפר פורטל בתדרוך לעיתונאים בדרום, "תפיסת המטען אצל מסיקה מנעה למעשה פעולת חיסול. הוא היה אמור להעביר את המטען לגורם הפעלה". על חלק מהמטענים נמצא הכיתוב "גולני שלי", כדי ליצור מצג שווא לפיו מדובר במטענים צה"ליים.

השלושה נעצרו בסוף החודש שעבר, לאחר שסוכן סמוי הצליח לרכוש את אמונם וביצע שורה מתועדת של עסקאות רכישת מטענים המוכנים להפעלה, שהיו מיועדים על פי החשד לחיסולים במסגרת מאבקים בין ארגוני הפשע. החקירה החלה עם קבלת מידע בימ"ר לכיש לפיו ישנה כוונה להביא מטעני חבלה לדרום במסגרת מאבק בין ארגוני פשיעה.

"אנו נוסיף ונפעל בצורה עיקשת ונחושה נגד גורמים המאיימים על חייהם של חפים מפשע על מנת לשמור על שלום הציבור וביטחונו", הבהיר היום ניצב-משנה יורם סופר, מפקד משטרת לכיש.

מפקד המחוז הדרומי של המשטרה, ניצב יורם הלוי, הוסיף כי המחוז הדרומי קבע יעד של טיפול נחוש, ממוקד, יצירתי ובלתי מתפשר בארגוני הפשיעה. "לא נאפשר לארגוני הפשיעה 'לנוע בחופשיות', ולפעול באין מפריע בגזרת המחוז, תוך סיכון ממשי של חיי אדם ופגיעה בחפים מפשע", אמר. "מעצרם של מכיני ומפיצי המטענים עבור ארגוני הפשיעה מתווסף להגשת כתבי אישום שהוגשו לאחרונה בגין ניסיון לרצח בצומת גבעתי, למעצרים של כמה דמויות מרכזיות בארגוני פשיעה ושורה של מעצרים וכתבי אישום שהוגשו בתקופה האחרונה נגד עבריינים ברובד הפשיעה החמורה והמסוכנת, בכל גזרת המחוז הדרומי. מעצר החשודים ותפיסת המעבדה והמטענים שהיו מוכנים להפעלה ומיועדים לחיסולים ופגיעה באנשים הצילה חיים ומנעה פגיעה קשה באזרחים חפים מפשע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully