וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטיני שחדר מרצועת עזה נורה מאש צה"ל ונהרג

11.8.2013 / 0:01

כוחות ביטחון רבים הוזעקו לאזור קיבוץ עלומים שבאזור עוטף עזה בעקבות דיווח על אדם שחצה את גדר המערכת וחדר לשטח ישראל. כוח צה"ל שרדף אחריו זיהה תיק על גבו – וירה בו

כוח צה"ל הרג אמש (שבת) פלסטיני שחדר מרצועת עזה לשטח ישראל, סמוך לקיבוץ עלומים שבעוטף עזה. כוחות ביטחון רבים הוקפצו לאזור כדי לאתר את הפלסטיני וכוח צה"ל שזיהה אותו ירה לעברו ופגע בו. גורם צבאי מסר כי אחד החיילים בשטח זיהה תיק על גב הפלסטיני - ממצא שהחשיד אותו. קיבוץ עלומים נמצא קילומטרים ספורים מגדר המערכת, באזור שבו נמצא בעבר מחסום כיסופים אשר הוביל משטח ישראל אל יישובי גוש קטיף.

טנק של צה"ל סמוך לרצועת עזה, 2006. AP
כוח צה"ל בגבול רצועת עזה/AP

בתחילת חודש יוני השנה נעצר נער פלסטיני בעת שניסה לחדור להתנחלות אפרת שבגוש עציון. הוא נלכד על ידי רכז הביטחון של היישוב, בסיוע תצפיתניות מגדוד ניצן של חיל האיסוף הקרבי. רכז הביטחון של היישוב לכד את הנער בעת שטיפס על הגדר של מגרשי הטניס שנמצאים בפאתי היישוב. סמוך למקום בו הוא נתפס, אותרה סכין אותה השליך, ככל הנראה, במהלך ניסיון החדירה. הוא הועבר לחקירת כוחות הביטחון וסיפר כי שילמו לו 50 שקלים על מנת לנסות לחדור להתנחלות.
כשבועיים לאחר מכן הוקפצו כוחות צבא רבים לגבול הלבנון בעקבות דיווח של כוח צה"ל על כלי טיס שחצה את השטח האווירי של לבנון לישראל. מחשש שמדובר בחדירה של דאון או כלי טיס קל ובו גורם עוין, הועלתה רמת הכוננות באזור ותושבי הקיבוצים דפנה ודן שבגליל העליון הונחו להסתגר בבתיהם. בתום סריקות שערכו הכוחות בשטח התברר כי מדובר בהתרעת שווא של כוח הסיור שדיווח על החדירה.

משגר רקטות רב קני של הג'יהאד האסלמי מרץ 2012. יו-טיוב, ספק 500
החוליה הותקפה בזמן שנערכה לשיגור רקטה לעבר ישראל"/ספק 500, יו-טיוב

כוחות הביטחון נמצאים בתקופה האחרונה בכוננות גבוהה באזור הדרום, בעקבות פעילות של גורמים עוינים בחצי האי סיני. הבוקר טען ארגון ג'יהאד עולמי כי לוחמיו היו היעד בתקיפה הישראלית שאירעה לכאורה אתמול בשטח מצרים. בהודעה שפרסם בשעות הבוקר ארגון "אנסאר בית אל-מקדס", נטען כי ארבעה מאנשי הארגון נהרגו בתקיפה, שבמהלכה נערכו לירי רקטה לעבר ישראל.

סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" ציטטה לאחר התקיפה מקורות במצרים, שמסרו כי כלי טיס ישראלי הפציץ מבנה שבו הסתתרו פעילי ג'יהאד ברפיח בקרבת הגבול עם ישראל, לא הרחק ממעבר כרם שלום. צבא מצרים הכחיש כי הייתה תקיפה ישראלית על אדמת המדינה. לטענת ארגון הג'יהאד העולמי, מנהיג החוליה נמלט מהמקום ויצא ללא פגע מהתקיפה. ההרוגים, כך נמסר, הנם בני שבטים מסיני. גורמי ביטחון במצרים כבר טענו אתמול, בעילום שם, כי ישראל אחראית לתקיפה ברפיח המצרית. כחודש הארגון קיבל אחריות על ירי רקטות לעבר אילת. בהודעה באתר האינטרנט שלו, נכתב כי שיגר שתי רקטות גראד לעבר העיר הדרומית. הארגון הינו גוף הטרור החזק ביותר הפועל כיום בחצי האי. מרבית פעיליו הם בדואים, אך חברים בו גם פלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully