וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרחבות מבצע חיסוני הפוליו: כל מה שצריך לדעת

מי צריך להתחסן נגד פוליו? אילו תופעות לוואי יש לחיסון? איפה ניתן להתחסן? ומדוע הוחלט להרחיב את מבצע החיסון לכל ילדי הארץ? המענה לכל השאלות הללו ועוד

מערכת וואלה!

(צפו: מבצע חיסון הפוליו לילדים - כל מה שצריך לדעת)

משרד הבריאות הודיע היום (שישי) כי מבצע החיסונים נגד נגיף הפוליו שהחל השבוע בדרום הארץ יורחב לכל ילדי ישראל. זאת לאחר שדגימות שנלקחו ממי ביוב הצביעו על הימצאות הנגיף גם במי השפכים של לוד ורמלה. במסגרת המבצע, יינתן חיסון נגיפי חי מוחלש (OPV) הניתן בשתי טיפות דרך הפה. במשרד הבריאות פרסמו מידע אודות החיסון והמתחסנים לטובת הציבור המודאג.

התפרצות הפוליו - כותרות אחרונות
משרד הבריאות הודיע: מבצע חיסוני הפוליו יורחב לכל הארץ
משרד הבריאות הזמין מיליון מנות חיסון נגד פוליו
מבצע חיסון הפוליו החל; גרמן: "קוראת לכולם להתחסן"

ילדים בדרום הארץ מתחסנים נגד פוליו. אוגוסט 2013. דייב בוימוביץ'
ילדי הדרום מתחסנים נגד פוליו/דייב בוימוביץ'

מהי מחלת הפוליו?

מחלת הפוליו היא מחלה זיהומית הנגרמת על ידי נגיף הפוליו. הנגיף מדבק ועובר מאדם לאדם, בעיקר בקרב ילדים. הנגיף חודר לגוף דרך הפה ומופרש בצואה. לרוב אין סימני מחלה ורק אדם אחד מאלף, שאינו מחוסן, יסבול משיתוק.

מי צריך להתחסן?

כל ילדי ישראל שנולדו לאחר ה-1.1.2004 בכל הארץ, שקיבלו כבר את החיסון בנגיף מומת (IPV) בזריקה הניתנת בגיל חודשיים. מנות נוספת של החיסון בזריקה ניתנות בגיל ארבעה חודשים, שישה חודשים, בגיל שנה, ובכיתה ב'. על פי איגוד רופאי הילדים, אין לחסן בחיסון ה-(OPV) תינוקות מתחת לגיל חודשיים. מגיל חודשיים ומעלה יינתן חיסון חי מוחלש, רק אם ניתן חיסון IPV בעבר, וחלפו לפחות ארבעה שבועות מאז מנת ה-IPV האחרונה.


האם יש תופעות לוואי לחיסון?

תופעות הלוואי האפשריות כוללות תגובות נורמטיביות לאחר חיסונים כמו עליית חום, הקאות, שלשלושים ותגובות אלרגיות. באופן נדיר, בשיעור של אחד לכמה מיליוני חיסונים, תוארה תופעת לוואי המתבטאת בשיתוק, בדומה למחלת הפוליו עצמה אצל המחוסן או אצל אנשים בסביבתו הקרובה. מדובר בסיבוך שהופיע אצל אנשים שלא קיבלו קודם את מנת החיסון המומת.

מלאי חיסונים נגד הפוליו במחסן התרופות בלשכת הבריאות באר שבע. אוגוסט 2013. דייב בוימוביץ'
החיסונים ברחבי הארץ יחלו ביום ראשון, 18 באוגוסט/דייב בוימוביץ'

מדוע הוחלט לחסן בכל הארץ?

בבדיקות שנעשו במערכת הביוב בשבוע האחרון נמצא הנגיף במתקני טיהור השפכים של לוד ורמלה. ביתר מרכזי הטיהור במרכז וצפון הארץ, לא התגלה הנגיף. פלח האוכלוסייה שנולד לאחר 2005 ואינו מחוסן נגד נשאות פוליו עלול להוות מאגר להתפשטות הנגיף. זה הביא את גורמי המקצוע להחלטה על מתן חיסון משלים. ניטור דגימות השפכים מצביע על המשך הפצת הנגיף באוכלוסייה. החיסון בנגיף חי מוחלש מופרש בצואת המחוסן במשך כמה שבועות, מועבר לסביבה ועל ידי כך עשוי להביא גם לחסינות של האנשים בסביבתו.

מתי ואיפה ניתן להתחסן?

החיסונים ברחבי הארץ יחלו ביום ראשון, 18 באוגוסט, בטיפות החלב של משרד הבריאות וקופות החולים, בשעות פעילותן הרגילות. משרד הבריאות יקרא להורים להביא את ילדיהם למתן החיסון עם פתיחת המבצע ברחבי הארץ.

מבצע חיסון ילדי הדרום החל ביום ראשון האחרון. עד כה חוסנו כ-20,000 ילדים. מנכ"ל משרד הבריאות מתכוון להאיץ את קצב החיסונים, על מנת ש-50% מילדי הדרום יחוסנו כבר בשבוע הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully