וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: מגדל אייפל פונה ממבקרים עקב התרעה על פצצה

10.8.2013 / 0:26

התיירים שהיו באתר התיירותי הפופולרי הורחקו מהמקום בעקבות שיחת טלפון אנונימית. לאחר כשעתיים נפתח המגדל מחדש, משהתברר כי מדובר בהתרעת שווא וכי אין חשש לפיגוע

מגדל אייפל בפריז פונה אתמול (שישי) בשעות אחר הצהריים ממבקרים עקב התרעה על פצצה – ונפתח מחדש אחרי כשעתיים, לאחר שהתברר כי מדובר בהתרעת שווא וכי אין חשש לפיגוע. צוות מיוחד לסילוק פצצות הגיע למקום בעקבות שיחת טלפון אנונימית, אולם משלא נמצא דבר, הורשו המבקרים לשוב למגדל. במגדל מבקרים מדי שנה כשבעה מיליון תיירים, ובעונת השיא בקיץ – כ-30 אלף מדי יום. לעתים קרובות מתעורר חשש לפצצה באתר התיירותי, אולם ברבות מהפעמים מדובר במעשי קונדס ולא בהתרעת אמת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פעמים רבות ההתרעות מתבררות כמעשי קונדס. מגדל אייפל/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כחודשיים וחצי היכה הטרור בבירה הצרפתית, כאשר חייל נדקר בצווארו בשעה שערך סיור מבצעי יחד עם שני חיילים נוספים ברובע העסקים "לה-דפאנס" שבמערב פריז. הדוקר, צעיר בן 22 שהתאסלם, נמלט מהמקום מיד לאחר ביצוע המעשה והמשטרה המקומית פתחה במצוד אחריו. הוא נלכד לאחר שלושה ימים, הודה באשמה ואמר כי פעל מ"מניעים דתיים".

החייל, שנדקר מול חנות "וירג'ין" ברובע העסקים, שירת ביחידה המתמקדת במאמץ מודיעיני לסכל פיגועי טרור במדינה. "אגף התובע הכללי בעיר מתייחס לאירוע כאל פיגוע טרור", אמרו גורמים במשרד בערב הדקירה. החייל פונה לבית חולים צבאי סמוך.

חיילים מצבא תימן עומדים במחסומים מסביב לרובע השגרירויות בבירה צנעא. אוגוסט 2013. רויטרס
כוננות עליונה. חיילים של צבא תימן ברובע השגרירויות בבירה צנעא, השבוע/רויטרס

ההתרעה אתמול באה על רקע מתיחות גוברת לפיגועי טרור נגד יעדים מערביים. בתחילת השבוע סגרה ארצות הברית 19 שגרירויות וקונסוליות במזרח התיכון, בהן גם השגרירות בתל אביב, בעקבות מידע מודיעיני לפיו אל-קאעדה מתכנן פיגועים בטווח הזמן המיידי, בייחוד במזרח התיכון ובצפון אפריקה. הבוקר אף פונו רוב אנשי הצוות מהקונסוליה האמריקנית בלאהור שבפקיסטן.

באמצע השבוע דווח כי ההחלטה על סגירת השגרירות היא תוצאה של הוראה שהעביר מנהיג אל-קאעדה ויורשו של אוסמה בן לאדן, איימן א-זוואהירי, לבצע פיגוע, ואילו הבוקר דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל" כי את ההצעה להוציא לפועל פיגוע נגד מטרה מערבית הייתה של זרוע אל-קאעדה בתימן, והיא "רק" אושרה על ידי זוואהירי. אתמול התייחס נשיא ארצות הברית ברק אובמה לחיסולים שביצעה ארצו בימים האחרונים בתימן, ואמר כי בכירי אל-קאעדה ספגו מהלומה קשה וניצבים כשגבם אל הקיר. יחד עם זאת, הוא הבהיר כי יש להתייחס במלוא הרצינות לאיומים של ארגון הטרור.

(עדכון ראשון 18:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully