וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרישה: לפעול נגד חברה ששיווקה דירות ל"מצטיינים"

9.8.2013 / 0:08

בתגובה לקמפיין חברת "דונה", לפיו הורי תלמידים מצטיינים יקבלו 5% הנחה ברכישת דירה, פנו גופים למשרד השיכון בדרישה להוריד את סיווגה הקבלני ולשלול את מעמדה כחברה משכנת

על משרד השיכון להטיל סנקציות על חברת הבנייה "דונה" אם לא תסיר את הקמפיין לפיו תינתן הנחה ברכישת דירה להורים שיציגו תעודות הצטיינות של ילדיהם בלימודים – כך נכתב בפנייה למשרד הבינוי והשיכון, בתגובה לקמפיין של החברה שפורסם לראשונה בוואלה! חדשות. במכתב ששלח עו"ד הרן רייכמן מהקליניקה למשפט ומדיניות בחינוך בפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה בשיתוף עם "תנועת המורים החדשה", נכתב כי הם דורשים ממשרד השיכון להוריד את סיווגה הקבלני של חברת "דונה" וכן לשלול ממנה את מעמדה כחברה משכנת, עד שתוריד את הקמפיין שמפר לטענתם את תנאי הרישיון שלה.

לפני כחודש פורסם בוואלה! חדשות כי הקמפיין שהשיקה החברה לפרויקט דירות בראש העין קורא להורים להציג תעודת הצטיינות של אחד מילדיהם ולקבל בתמורה 5% הנחה ברכישת דירה. כאשר נשאלו נציגי החברה מהו ממוצע מצוין, אמרו כי מדובר בתעודה שהממוצע בה הוא 90 ומעלה, לא משנה באיזו כיתה לומדים הילד או הילדה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קמפיין חברת הבנייה "דונה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

גילי רומן, מחנך בכפר הירוק וממקימי "תנועת המורים החדשה", ראה את הפרסומת והתקשר למשרדי החברה. "ראיתי את זה וזה כמובן היה מזעזע", הוא סיפר בשיחה עם וואלה! חדשות. "אני לא חושב שיש ספק שזו חצייה של קו אדום בכל ההתעסקות בציונים של ילדים ובמה אתה יכול לעשות מהדברים שהילד שלך עושה כשהוא ילד. זה ניצול ציני של תקופת קבלת התעודות. אפשר לדמיין ילד שמגיע הביתה וההורים מחכים לראות אם הוא קיבל 90 כי זה שווה להם כסף? זה כל כך מוחשי ומכאיב. אני לא מכיר דוגמה כל כך צינית".

שלשום שלח עו"ד רייכמן את המכתב שבו נכתב בין היתר, "אנו סבורים כי בפעולות אלו של החברה היא עושה שימוש לרעה ברישיונה בניגוד לתקנות רישום קבלנים (...) ובניגוד לחובתה לנהוג בשיווק הדירות במכרזים הוגנים ושוויוניים. כמו כן, אנו סבורים כי התנהגות מסוג זה אינה יכולה להתקיים בחברה שמקבלת זכות להיות 'חברה משכנת' על ידי המדינה".

"פרסום שנועד לסנן אוכלוסיות מסוימות"

עוד נכתב כי "פרסום זה נועד לסנן את האוכלוסייה המגיעה לפרויקט ולמצבו כפרויקט לאוכלוסייה 'איכותית' באופן המדיר ציבורים שונים. יש להעריך כי מטרת החברה באמצעות 'תרגיל שיווקי' זה היא להעלות את ערך הדירות המסומנות כדירות לאוכלוסייה מסוימת. למותר לציין כי מנגנוני אפליה אלה הם אסורים".

בסיום המכתב מבקשים הפונים מהמשרד להפעיל את סמכויותיו בדין כדי להוריד את סיווגה של החברה כחברה קבלנית – החברה מדורגת כעת בדירוג הגבוה ביותר, ולפי כך היא יכולה להשתתף במכרזים של המדינה לפרויקטים גדולים במיוחד בתחום הבינוי. כמו כן, דורשים הפונים להפסיק את אישורה של החברה כ"חברה משכנת", כלומר, להפסיק את פעילותה עם מנהל מקרקעי ישראל, זאת אלא אם תפסיק את הקמפיין השיווקי ותבטיח שלא לחזור על שיטות דומות בעתיד. אם לא ינקוט המשרד צעדים כלשהם, יינקטו נגד החברה צעדים משפטיים.

מחברת "דונה", המשווקת את פרויקט "פסגות אפק" בראש העין נמסר בתגובה: "מדובר בפרויקט חינוכי אשר נטלו בו חלק מספר רב של משפחות, אשר הגיעו למשרדי המכירות עם תעודות מצוינות של ילדיהם. אנחנו מאמינים כי במהלך זה תרמנו תרומה קטנה בעידוד למצוינות. בימים בהם כוכבי המדינה הם דיירי האח הגדול, אין פסול בפרויקט המעודד למצוינות, ובכלל אנו סבורים שאין כל פסול בכך שהורים לילדים מחוננים ישאפו לכך שילדיהם יבלו בחברה עם רקע משותף גם לאחר תום שעות הלימודים".

בתגובה לכך אמר רומן: "זה מקרה מאוד עצוב של אנשים שלא מבינים שום דבר בחינוך. זה יותר חמור ממה שזה היה קודם כי עכשיו זה ממש פטרונות. הם לא מעודדים הצטיינות. אין קשר בין ילד שמקבל 90 בתעודה לבין מחוננות. האם תלמיד שהיה מקבל 80 והשיג 87 זה לא עידוד ללמידה משמעותית? זה רק מראה כמה כל אחד חושב שהוא יוכל לקחת על עצמו תפקיד חינוכי ולמעשה לעשות עוול. הם עושים שימוש ציני ושימוש במכבש לחצים שיופעל על ילדים על לא עוול בכפם".

דובר משרד הבינוי והשיכון מסר אתמול בתגובה: "לפי בדיקתי, המכתב של עו"ד הרן רייכמן הגיע רק היום ללשכת שר הבינוי והשיכון. כמו כל פנייה, הנושא ייבדק על ידי הגורמים הרלוונטיים".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

עוד על קמפיין הדירות
הילד שלכם לא תלמיד מצטיין? לא תקבלו הנחה בדירה

לפניות לכתבת: michalresh1@walla.com

(עדכון ראשון: 23:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully