וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל נערך לבלימת הירידה בביקוש ליחידות קרביות

8.8.2013 / 20:30

בשל הנתון המצביע על ירידה של 2% בביקוש לתפקידי לחימה לעומת השנה שעברה, יערוך הצבא בשנת הלימודים הקרובה סדרת פעולות בבתי הספר לעידוד הגיוס ליחידות בקרב בני נוער

בשל החשש בצה"ל מירידה במוטיבציה בהתגייסות ליחידות קרביות, יערוך הצבא בשנת הלימודים הקרובה סדרת פעולות בבתי הספר לעידוד השירות בתפקידי לחימה בקרב בני נוער. לדברי גורם צבאי, ידוע שאחרי מבצעי הגיוס שצה"ל עורך יש עלייה במוטיבציה ולאחר מכן מגיעה התייצבות; אך הפעם לא ברור מה גרם לירידה, ובשל כך יבוצעו סקרים בקרב נוער כדי לדעת מה הסיבות. אחת ההערכות בצה"ל היא כי פתיחת מקצועות תומכי לחימה כמו "כיפת ברזל" ומערכים נוספים באגף המודיעין הביאו בין השאר לירידה.

גיוס צנחנים בבקו"ם. נמרוד סונדרס
מתגייסים בבסיס תל השומר בשנה שעברה/נמרוד סונדרס

בסוף חודש יולי נפתח מחזור הגיוס ליחידות השדה עבור ילידי 1995. מנתוני אגף כוח אדם עולה כי 70.3% מקרב בני הנוער במחזור חודש אוגוסט 2013 המיועדים לשרת בתפקידי לחימה ביקשו לשרת ביחידות שדה קרביות - נתון המשקף ירידה של 2% במוטיבציה לשירות לעומת אוגוסט אשתקד, ושל 3% ביחס לשנה שלפני כן. עם זאת, בצבא מציינים כי זהו נתון המשקף יציבות במוטיבציה הגבוהה ללחימה בהשוואה למחזורי גיוס אוגוסט בשנים האחרונות.

גורם בכיר באכ"א ייחס את הירידה לסטייה טבעית. ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לירידה במוטיבציה במהלך ביקורו בבקו"ם לפני כשבועיים, ואמר: "הנוער חש ביציבות הביטחון בישראל וזה בסדר. אנחנו נצטרך להסביר לו שיש עדיין איומים משמעותיים ואנחנו צריכים אותו במוטיבציה גבוהה ביחידות הקרביות".

גורם בכיר באכ"א אמר הבוקר כי עדיין לא ברור אם המוטיבציה של בני הנוער לשרת ביחידות קרביות תמשיך במגמת הירידה, וכדי למנוע מצב שכזה יפעלו באכ"א בכמה מישורים. בין השאר יתמקדו קורסי ההכנה לצה"ל בערים בעלות שיעור התגייסות נמוך ליחידות קרביות, וקצינים יבקרו בבתי ספר לעידוד הגיוס ליחידות קרביות. כמו כן ייערכו סדנאות בבתי הספר בשיתוף משרד הביטחון, משרד החינוך וצה"ל.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully