וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש אכ"א הורתה למפקדים לשחרר חיילים לטקס אזרחי

24.5.2013 / 2:24

מפקדים בחילות השדה מתחו ביקורת חריפה על אלוף אורנה ברביבאי שהורתה לשחרר לכנס חיילים, בוגרי המכינה הקדם צבאית בעלי שבשומרון. דובר צה"ל: הבקשה הופצה בטעות כהנחיה

המכינה הקדם-צבאית בני דוד ביישוב עלי שבשומרון קיימה אמש (חמישי) כנס הודיה לרגל חצי יובל להיווסדה. במסגרת הערב התקיים מפגש בוגרים, ראשיה נשאו נאומים ורבנים, בהם יגאל לוינשטיין, אליעזר קשתיאל ואלי סדן, קיימו הרצאות בפני האורחים. מפקדים בחילות השדה בצה"ל הופתעו כאשר קיבלו הנחיה מפורשת מראש אגף כוח-אדם (אכ"א), אלוף אורנה ברביבאי, לשחרר את החיילים ממשימות מבצעיות ומהכשרות כדי שיוכלו להשתתף בכנס.

"ממתי מתערבים בשיקול הדעת של המפקדים בשביל טקס אזרחי לחלוטין?", תהה סגן מפקד פלוגה שנדרש לשחרר חיילים לכנס. "איך נביט מחר לחיילים אחרים בעיניים ונאמר להם שאי אפשר לשחרר אותם לאירוע משפחתי או לביקור במשפחה עקב אירוע טראגי, אחרי המקרה הזה?". מפקד פלוגה מחטיבת חי"ר מובחרת, אמר כי "מישהו כאן התבלבל. אסור שדבר כזה יקרה, בטח לא בתקופה שבה נועצים עיניים בחיילים דתיים ומנסים לקטלג אותם. כל החיילים שווים באותה מידה. ביררנו את המקרה ונאמר לנו במפורש שיש לשחרר אותם. חשבנו שזו טעות ונאמר לנו שוב ושוב שזו הנחיה ברורה של ראש אכ"א. במה חייל בוגר מכינה בעלי שונה מחייל שלמד ברנה קסין או בתיכון בליך?". לדברי הביקורת הצטרפו בוגרי מכינות קדם-צבאיות אחרות, שטענו כי "מדובר בהחלטה פוליטית".

מכינה קדם צבאית בני דוד שביישוב עלי שבשומרון, מאי 2011. עומר מירון
רוב הבוגרים משרתים ביחידות עילית בצה"ל. המכינה הקדם צבאית בעלי/עומר מירון

המכינה הקדם צבאית-דתית ביישוב עלי שבשומרון הוקמה בשנת 1988 על ידי הרב אלי סדן והרב יגאל לוינשטיין. המכינה מכשירה את הצעירים ללימודי תורה, לימודי הגות ומחשבה על פי תורת הרב קוק, לימודי גמרא והכנות לקראת המפגש עם אורח החיים החילוני בצבא. המכינה הקדם צבאית התפרסם בזכות בוגריה, המשרתים כיום כמפקדי גדודים בצה"ל, וכן כלוחמים ומפקדים ביחידות מובחרות ועילית. בין בוגריה הבולטים של המכינה נמנה רב-סרן רועי קליין, סגן מפקד גדוד 51 של חטיבת גולני, שנהרג במלחמת לבנון השנייה בעת שזינק על רימון רסס במהלך קרב, והציל בכך את חיי חייליו. לאור זאת הוענק לו עיטור העוז. סגן-אלוף עמנואל מורנו, לוחם סיירת מטכ"ל שנהרג אף הוא במהלך מלחמת לבנון השנייה, הוא בוגר בולט נוסף של המכינה הקדם-צבאית בעלי.

לאחר הכנס נמסר מדובר צה"ל: "בעקבות פניית המכינה הקדם-צבאית בעלי, ובשל תרומתם המשמעותית ורבת השנים של רבים מבוגרי המכינה במסגרת שירותם בצה"ל, התבקשו המפקדים לגלות התחשבות ובמידת האפשר לשחרר את החיילים, בוגרי המכינה, לאירוע. בשל תקלה הופצה בקשה זו כהנחיה. הנושא יתוקן ולמפקדים תוצע פנייה מתוקנת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully