וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: התחזו למתרימים והכו קבלן חרדי לעיני משפחתו

לפי החשד, פעילים חרדים הגיעו לבית הקבלן בירושלים והכו אותו באכזריות בשל מחלוקת סביב אתר בנייה בבית שמש, שלטענתם מצויים בו קברים. בנו של הקבלן: "זה לא ירתיע אותנו"

שמונה פעילי ארגון "אתרא קדישא" חשודים כי הגיעו אמש (רביעי) לביתו של איש העסקים והקבלן החרדי אריה גולובנציץ בירושלים והכו אותו באכזריות בפתח ביתו לעיני אשתו ובתו. על פי החשד, הפעילים התחזו לאוספי צדקה עבור חתן וכלה העתידים להינשא ומצויים במצב כלכלי קשה. בשלב זה הכניס אותם גולובנציץ לביתו כדי לתרום להם סכום כסף, אך אלו הכו אותו במכשיר קהה עד זום דם. בשל פציעתו נזקק גולובנציץ לטיפול רפואי ופונה לבית החולים הדסה עין-כרם בעיר במצב קל-בינוני, ושוחרר הבוקר לביתו.

על פי החשד, התקיפה קשורה למחלוקת סביב קרקע בבית שמש הנקראת על שם הקבלן, "מתחם גולובנציץ". לדברי הפעילים, הבנייה במתחם מתבצעת על קברים. מנגד טוענים רבנים בציבור החרדי, ובהם רבני "העדה החרדית" משכונת מאה שערים, כי מבדיקות שנעשו בשטח לא התגלה אפילו קבר אחד במקום.

צביקה גולובנציץ, בנו של הקבלן, שהגיע עם אביו לתחנת המשטרה בירושלים, שחזר את האירוע: "תחילה הם שוחחו עם האימא שפתחה את הדלת, הם הציגו עצמם כאוספי צדקה עבור חתן וכלה. היא קראה לאבא שייגש לדלת כדי שיתרום להם כסף, אך אלו הציגו עצמם כפעילי ארגון 'אתרא קדישא' ומיד נתנו לו מכה לראש, וכתוצאה מכך הוא התגלגל במדרגות". בנו של הקבלן הוסיף כי מקרה התקיפה לא ירתיע את אביו: "שום דבר בכוח לא ירתיע אותנו. כל הזמן איימו עליו באמצעות טלפונים אנונימיים. הם אף קיימו נגדו הפגנה מתחת לבית".

בני הקר, מתנדב מד"א, שכנו של גולובנציץ, סיפר: "הגעתי בעקבות קריאות לעזרה מצד בני המשפחה, מצאתי את אבי המשפחה חבול בראשו כשהוא מדמם בבטן ובגפיים, הענקתי לו טיפול ראשוני, ובתום הטיפול פינתי אותו לחדר הטראומה בבית החולים הדסה עין-כרם כשהוא סובל מחבלות בראש, בבטן ובגפיים".

"הם לא מתוכנו, צריך להוקיע אותם"

המגזר החרדי קיבל בתדהמה את האירוע, ובעקבות כך הגיעה הבוקר משלחת ראשי ישיבות ורבנים וגינו את הפעילים. "הם לא מתוכנו, צריך להוקיע אותם מהציבור החרדי" אמרו הרבנים. "המקרה עלול היה להסתיים ברצח", אמר אהרלה יקטר, יו"ר האגודה למניעת חילולי קברים. לדבריו, "מדובר בארגון פשע לכל דבר. הם חבורה אלימה ופושעת". גם עסקנים חרדים אחרים מצביעים על המניע לכאורה של אותה קבוצה קיצונית. "מי שלא משלם להם כסף בתמורה להפסקת ההפגנות נגד עסקיו עלול למצוא עצמו מוכה עד זום דם".

לדברי יקטר, בעבר הפעילים היו מסתפקים בתגובות פחות חמורות. "בעבר הם היו מדביקים מנעולים בדלתות של עסקנים המתנגדים להם, או זורקים פצצות סירחון במתחם מגוריו". לדבריו, "הם חושבים שהם מעל החוק ושהכל מותר להם. אני מקווה שישימו לזה סוף".

יענקי פלאי יו"ר ארגון "ארץ החיים", הבודקת אם באתרי בנייה מצויים קברים, שהגיע למקום התקיפה דקות לאחר ההתרחשות, מזהיר כי מקרה האלימות הבא הוא עניין של זמן. "ברור שהמקרה הבא הוא עניין של זמן, וזאת אם לא יעצרו אותם ויכניסו אותם מאחורי סורג ובריח".

פלאי, שלדבריו הותקף על ידי הפעילים לפני כמה חודשים, מותח ביקורת על המשטרה. "בעבר הם תקפו אותי, ומיד לאחר המקרה הגשתי תלונה למשטרה שלא טיפלה בתלונה. לפני כמה ימים הם סגרו את התיק, למרות שהצגתי בפניהם תמונות שתיעדו את המתרחש. הזהרתי אותם שהמקרה הבא יגיע והם לא ייחסו לכך חשיבות, והנה - אתמול זה אכן קרה" .

דובר משטרת ירושלים, ניצב-משנה שמוליק בן רובי, אישר את פרטי האירוע: "משטרת ירושלים פתחה בחקירה נמרצת לאחר שהקבלן שהותקף הגיש תלונה. אנו מביעים אופטימיות זהירה ללכידת התוקפים". לגבי טענתו של פלאי כי הותקף לפני כמה חודשים, נמסר: "במשטרת ירושלים לא התקבלה תלונה על ידי המותקף או מאנשיו ומבני משפחתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully