וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא ארה"ב: דמפסי יגיע לישראל לדון על איראן

ימים אחרי מינוי רוחאני, ייוועד גנרל דמפסי עם עמיתו גנץ וידון עמו בתכנית הגרעין, במלחמה בסוריה ובמצב בסיני. לשכתו: "ידגיש את המחויבות חסרת הפשרות לביטחון ישראל"

צילום: דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: מיכאל ברגמן; קריינות: אביב אברמוביץ'

ראש המטות המשולבים של צבא ארצות הברית, גנרל מרטין דמפסי, יבוא בשבוע הבא לישראל לביקור שיתמקד בנעשה באיראן וכן במלחמת האזרחים הניטשת בסוריה. דמפסי ייוועד עם עמיתו הישראלי, הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ, וידון עמו בתכנית הגרעין האיראנית. טרם פורסם באיזה יום ינחת הרמטכ"ל האמריקני בישראל, אולם מלשכתו נמסר כי הוא ימריא בסוף השבוע לביקור שבמסגרתו יגיע גם לירדן.

יושב ראש המטות המשולבים של צבא ארצות הברית, גנרל מרטין א. דמפסי והרמטכ"ל בני גנץ, אוקטובר 2012. דובר צה"ל
גנרל דמפסי והרמטכ"ל גנץ בביקורו של הרמטכ"ל האמריקני בישראל, אוקטובר 2012/דובר צה"ל

"בישראל צפוי ראש המטות המשולבים לדון במחויבות חסרת הפשרות של ארצות הברית לביטחונה של ישראל, ובכלל זה האיומים הפוטנציאליים מאיראן, המלחמה המתמשכת בסוריה והאי-יציבות בסיני", מסרה לשכתו של דמפסי. כמו כן הודיעה הלשכה כי בירדן מתכנן הרמטכ"ל של צבא ארצות הברית לבקר חיילים אמריקנים המוצבים שם על מנת "לבחון טוב יותר כיצד העימותים בסוריה משפיעים על ירדן ועל האזור". בחודש יוני האחרון הודיעה ארה"ב כי תשאיר בירדן כ-700 חיילים שהגיעו למדינה לצורך תרגיל, ואלה הצטרפו לכ-300 חיילים שהיו מוצבים בה עוד קודם לכן. כמו כן, המעצמה המערבית פרשה בירדן סוללות של טילי פטריוט וכן מטוסי קרב מסוג F-16, על מנת להגן על ירדן במקרה של החרפת המצב בסוריה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נשיא איראן חסן רוחאני. טהרן, אוגוסט 2013. AP
נשיא איראן החדש רוחאני, היום/AP

ביקורו של דמפסי יתקיים ימים ספורים אחרי השבעתו של נשיא איראן החדש, חסן רוחאני. ביום שבת, לאחר שקיבל את "צו המנהיג" מהאייתוללה עלי חמינאי, הציג רוחאני חזון מתון לכאורה. "המדינה זקוקה לפתרון לאומי המתרחק ממדיניות קיצונית ומקיצוניות, ומתמקד בשלטון החוק וקיומו", אמר. ביחס למדיניות החוץ, הוא התחייב "לנקוט צעדים חדשים כדי להבטיח את האינטרסים הלאומיים של איראן ולהסיר את הסנקציות". יחד עם זאת, רוחאני סירב להודיע על שינוי כלשהו בתכנית הגרעין. במסיבת עיתונאים שכינס אתמול הסביר כי היא נועדה לצרכי שלום.

ראש הממשלה נושא הצהרה במהלך פגישה עם חברי קונגרס אמריקאי. אוגוסט 2013. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"המצב הופך גרוע יותר". נתניהו בפגישה עם חברי הקונגרס/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

בישראל סירבו להתייחס באופן חיובי למחליפו של מחמוד אחמדינג'אד. אתמול קרא ראש הממשלה בנימין נתניהו להמשיך ללחוץ על טהרן, ובפגישה עם משלחת של חברי קונגרס אמריקנים, אמר: "נשיא איראן אמר שלחץ לא יעזור – זה לא נכון. במהלך שני העשורים האחרונים הדבר היחיד שפעל הוא לחץ, והדבר היחיד שיעבוד עכשיו הוא הגברת הלחץ". בפגישה נוספת שקיים היום עם חברי הקונגרס הוסיף: "אני יודע שיש כאלה התולים את תקוותם בנשיאה החדש של איראן. הוא יודע איך לנצל זאת ואתמול קרא לעוד שיחות. מובן שהוא רוצה עוד שיחות. הוא רוצה לדבר ולדבר ולדבר. ובזמן שכולם עסוקים בלדבר אתו, הוא יהיה עסוק מאוד בהעשרת אורניום. הצנטריפוגות ימשיכו להסתובב". לדברי נתניהו, "המצב לא משתפר אלא הופך גרוע יותר. איראן נחושה להשיג את הפצצה ועלינו להיות יותר נחושים למנוע מהם להשיג זאת".

הקצינים הבכירים ידונו כאמור גם בנעשה בחצי האי סיני, שם גברה האלימות מאז ההפיכה שהביאה לפני כחודש להדחתו של הנשיא המצרי מוחמד מורסי. בשבועות האחרונים נהרגו עשרות חיילים ושוטרים מצרים בסביבת הערים אל-עריש ושייח זוויד בצפון סיני, שם פועלים גורמי איסלאם קיצוני וכנופיות בדואים. התקרית האחרונה אירעה שלשום, ובה נהרג חייל מצרי במתקפה של חמושים על מועדון קצינים באל-עריש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully