וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומה בדרשת הרב אלון: "אין לך כוח להגיד חטאתי"

קובי דוד

8.8.2013 / 0:06

אחד מעשרות התלמידים שהגיעו לדרשה שנותן הרב לאחר הרשעתו בביצוע מעשה מגונה הטיח בו כי לא הכיר בעבירה שביצע. הוא הוצא מהאולם והרב אלון השיב: "לא מכיר אותו, אבל סולח"

צילום: דניאל בוק, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: אביב אברמוביץ'

מהומה בשיעור הראשון של הרב מוטי אלון שהורשע בביצוע מעשה מגונה בקטין מוקדם יותר אתמול: אחד מבין עשרות התלמידים שהגיעו לחזק את הרב תקף את אלון ואמר כי אין לו כוח להודות כי חטא. "השם נתן לי כוחות להשתקם מהמקום שהייתי בו. אתה אדם גדול מאוד. אבל אין לך את הכוח להגיד חטאתי", הטיח נחום פצ'ינק, בן 40 מגוש עציון, ברב. התלמיד הביא את דוד המלך כדוגמה ואמר: "תהיה גדול כמו דוד המלך". בתגובה, פצחו התלמידים בשירה, הוציאו את האדם החוצה ואף כיבו את האור. אולם, לאחר כמה דקות שב הרב לדרשה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"תהיה כמו דוד המלך". התלמיד שהטיח דברים ברב אלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר שהוצא פצ'ינק, התייחס הרב אלון לדבריו. "אני רוצה להזכיר שאנחנו בשיעור, יש לנו שיעור בכל שבוע ואנחנו באים ללמוד", אמר. "אני לא ידוע איך קוראים לבחור הנחמד הזה אבל אני רוצה להודות לו. עכשיו ראש חודש הרחמים והסליחות. סולח לו ומוחל לו. לא מכיר אותו. מן הסתם בהר סיני נפגשנו. יש מחשבה שעוד מישהו נשלח כדי ליצר משהו. סולח לשולח וסולח לשלוח. אנחנו צריכים לעסוק באהבה, בתורה ובשמחה".

בהמשך הדבריו תייחס הרב גם להכרעת הדין בעניינו. "הבוקר בבית המשפט הזכרתי את ההלל שאנחנו אומרים היום ואמרתי שהוא הנאום שהכנתי לכל צורה שלא תהיה כי בסופו של דבר כל צורה שלא תהיה היא שליחות שהקב"ה רוצה שאנחנו נעבור ואדרבה אם השליחות שהוא רוצה שנעבור יותר קשה אז צריך לברך גם על מה שנראה כרע כרגע בשמחה", אמר.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קרא לרב אלון להתנהג כמו דוד המלך/מערכת וואלה!, צילום מסך

כאמור, אתמול בבוקר הרשיע בית משפט השלום בירושלים את הרב אלון בביצוע מעשים מגונים בכוח בקטין. המעשים נעשו במהלך שתי פגישות אישיות של אלון עם נער בן 17 שלא היה אחד מתלמידיו. במהלך אותן פגישות, שטח הנער את מצוקותיו בפני הרב - וזה ניצל את המעמד כדי לחבק ולנשק אותו בפניו. במקרה אחר הוא אף הושיב את הנער על ברכיו, ונשק לו. גזר הדין יינתן אחרי החגים.

אלון, שקיבל את הכרעת הדין בבכי, פנה אל כלי התקשורת שנכחו באולם בית המשפט. הוא הזכיר בפתח דבריו את אביו, השופט פרופ' מנחם אלון, שהתמודד על נשיאות בית המשפט העליון ולשם כך הכין שני נאומים – לניצחון או להפסד. "כשהוא לא נבחר הוא לקח את הנאום הלא נכון. היום אני לקחתי רק נאום אחד כדי לא להתבלבל", אמר. "זה הנאום, כך אמרתי הבוקר וכך אני אומר עכשיו", הוסיף הרב שקרא פרק מספר תהילים: "לא אמות כי אחיה ואספר מעשי ה', יסור יסרני ה' ולמוות לא נתתני. פתחו לי שערי צדק, אבוא בם, אודה ה'. זה השער לה' צדיקים יבואו בו. אודך כי עניתני ותהי לי לישועה".

הרב מוטי אלון בדרשה השבועית לאחר שהורשע במעשים מגונים. אוגוסט 2013. ג'יליס
הרב אלון בדרשה, אמש/ג'יליס

אלון ציין כי היום חל ראש חודש אלול, שלדבריו הוא "חודש הרחמים והסליחות". "אני אומר באמת 'אני מודה' לקדוש ברוך הוא, מודה לחבריי, לעורך דיני, למערכת המשפטית ולכל מי שעשה את דרכו של הקדוש ברוך הוא". יחד עם אלון התייצבו בבית המשפט בני משפחתו וקרובים נוספים אשר קיבלו את החלטת השופטת בעצב רב. "אני מבקש בקשה שלא לנהוג במנהג נלוז במחוזות רבים - להחזיר ולנקום, זו לא הדרך וזה מנוגד לכל התפיסה", אמר הרב שהוסיף: "כל מה שמביא הקדוש ברוך הוא אנו מקבלים בשמחה".

הרב מוטי אלון בדרשה השבועית לאחר שהורשע במעשים מגונים. אוגוסט 2013. ג'יליס
הרב מוטי אלון בדרשה השבועית לאחר שהורשע במעשים מגונים. אוגוסט 2013/ג'יליס
הרב מוטי אלון בדרשה השבועית לאחר שהורשע במעשים מגונים. אוגוסט 2013. ג'יליס
הרב מוטי אלון בדרשה השבועית לאחר שהורשע במעשים מגונים. אוגוסט 2013/ג'יליס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • מוטי אלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully