וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התייר המכוער: שבר אצבע של פסל בן 600 שנים

מסתבר שיש גרועים מהתייר הישראלי: שעה שניסה למדוד את אצבעו ביחס לכף ידו של פסל עתיק באיטליה, שבר תייר אמריקני את אצבע הפסל וספג תגובות נזעמות. הוא צפוי לקנס כבד

תייר אמריקני "גדע" בטעות את אצבעו של פסל עתיק מהמאה ה-14 שהיה מוצב בתערוכה במוזיאון בעיר פירנצה שבאיטליה - כך פרסם אתמול (שלישי) העיתון הבריטי "אינדיפנדט". התייר, ששמו לא פורסם, ניסה ככל הנראה למדוד את אצבעו שלו ביחס לזו של הפסל ותוך כדי כך הביא בטעות לניתוקה מכף ידו של הפסל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המקרה אירע בעיר פירנצה, הידועה כמוקד תיירות עולמי, במוזיאון "דל'אופרה דל דואומו" המפורסם. יצירת האמנות בת 600 השנים שניזוקה מיוחסת לפסל ג'יאובאני ד'אמברוגיו.

התייר המובך אמנם התנצל על הנזק שגרם, אך הוא עדיין עשוי לעמוד בפני קנס כספי גדול שיושת עליו בשל התנהגותו הרשלנית. במנותק משאלת הקנס הכספי, נודע כי אותו תייר ספג תגובות נזעמות מצד אנשי המוזיאון ותושבי העיר, אשר הגדירו את התנהגותו כדוגמה מייצגת לחוסר ההתחשבות והכבוד שיש בימינו כלפי יצירות אמנות עתיקות.

צפו בפסל שאצבעו "נגדעה"

טימות'י וורדן, מנהל המוזיאון בפירנצה - ואזרח אמריקני בעצמו, גינה את התנהגותו של התייר הסורר, ואמר: "בעולם גלובלי כמו שלנו, החוקים הבסיסיים לביקור במוזיאון, כמו 'אסור לגעת בעבודות האמנות', פשוט נשכחו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully